Komunikat specjalny organizacji, czyli kampania społeczna
Przy pomocy tych samych metod można sprzedawać pastę do zębów i idee dokarmiania w szkołach dzieci niedożywionych, czy aktywizacji lokalnej młodzieży. Kampania społeczna jest rozwiązaniem organizacji społecznych na dotarcie do szerszych środowisk i uzyskania wsparcia w realizacji projektów.
Organizacje społeczne nie posiadają środków na kampanie promocyjne,
gdyż nie działają dla zysku. Organizują skuteczne kampanie,
wykorzystując techniki marketingowe towarzyszące tworzeniu reklam
komercyjnych. Reklamy społeczne w ramach kampanii nie reklamują
jednak bezpośredniego produktu, a idee lub postawy społeczne.
Kampania społeczna odwołuje się do ludzkich emocji, zatem musi
kierować się zasadą ostrożności i wyczucia w doborze obrazów i
tekstów. Nie może być autorytatywna czy mentorska. Powinna
ingerować w świadomość i prywatność odbiorcy z szacunkiem i taktem,
by nie zostać źle odebraną, czy wręcz odrzuconą.
Organizacje trzeciego sektora, realizację kampanii społecznej
powinny pozostawiać w rękach fachowców, czyli profesjonalnych
agencji reklamowych, a do współpracy zachęcać różnorodne firmy
komercyjne. Współpraca tak różnorodnych partnerów gwarantuje sukces
i tym samym korzyść dla nich wszystkich. Agencja reklamowa ma
okazję na autopromocję, organizacja społeczna ma możliwość
wprowadzenia zmian społecznych i ukształtowania swojego
wiarygodnego wizerunku, a firmy komercyjne, którym udało się w
świadomości potencjalnych klientów połączyć markę ze sprawą
społeczną, zyskują na zaufaniu społeczeństwa.
Najważniejsze jest jednak to, by zyskali ci, których podejmowany
problem dotyczy najbardziej.
Źródło: inf. własna www.slask.ngo.pl