Ponad 70% kobiet dostrzega potrzebę ciągłego doskonalenia się. Uczyć przez całe życie chcą się również osoby po 40-tce (blisko 72%)- taki obraz polskich kobiet wyłania się z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Choć zmniejsza się dystans między płciami, jeśli chodzi o chęć ciągłego podnoszenia kwalifikacji, to nadal prym wiodą w tym kobiety. Ponad 70% kobiet deklaruje, że uczenie się jest dla nich bardzo ważne. Wiarę tę podziela 63% badanych mężczyzn. Co ciekawe, w przypadku mężczyzn można zaobserwować większy i szybszy wzrost świadomości w tym zakresie. Dla porównania, w marcu 2010 r. tylko 49% mężczyzn i blisko 66% kobiet, dostrzegało konieczność doskonalenia własnych umiejętności.
– Nie ma w Polsce przedsiębiorczości „kobiecej” i „męskiej”. Wszyscy właściciele firm, niezależnie od płci, mają podobne nadzieje, oczekiwania i obawy; stają przed podobnymi barierami instytucjonalnymi i wahaniami koniunktury – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. – Cieszy więc fakt, że również inwestowanie w rozwój pracowników staje się wartością uniwersalną – dodaje.
Wiek ma znaczenie
Wydawać by się mogło, że im młodsi respondenci, tym większa chęć samorozwoju. Nic bardziej mylnego. Największą świadomością konieczności ciągłego kształcenia wykazali się respondenci w wieku 40-49 lat (blisko 72%). To o 10% więcej niż w przypadku osób o 20 lat młodszych (20-29 lat). Zaskakująco niewielkie są różnice pomiędzy ankietowanymi posiadającymi różne wykształcenie. I tak 69% osób z wyższym wykształceniem zgadza się z ideą ciągłego podnoszenia kwalifikacji. W przypadku badanych ze średnim wykształceniem jest to blisko 63%, a z zasadniczym zawodowym lub niższym to blisko 58%.
Baza szkoleń dla każdego