To żadna tajemnica, że organizacje non-profit mają problem z zatrzymywaniem przy sobie darczyńców. Choć statystyki znacznie poprawiły się w ostatnich latach, wciąż ponad połowa nowych sponsorów nigdy nie wraca, by dokonać drugiej wpłaty (w nawiązaniu do badań z 2015 roku przeprowadzonych przez Association of Fundraising Professionals). Niezbyt zachęcające, prawda?
Jaka jest wobec tego dobra wiadomość? Jest wiele sposobów, by zatrzymać przy sobie darczyńców i nakłonić ich do regularnych wpłat. Wszystkie sprowadzają się do jednej rzeczy - budowania relacji. Podobnie jak we wszystkich dobrych znajomościach, zależy to od twojej interakcji ze sponsorami - częstych, szczerych i jasnych komunikatów.
Pamiętaj, mimo że dla fundacji najważniejsze jest pozyskiwanie środków, tak samo istotne powinno być zestawianie hojności darczyńców z namacalną zmianą i informowanie ich o wynikach analizy. Sponsorzy czują się lepiej (i są znacznie bardziej chętni do powtórnych wpłat) jeśli wiedzą, że ich działanie jest doceniane, a wpłacone pieniądze są przeznaczane na właściwie cele. Ty, jako osoba, która jest zaangażowana w działalność charytatywną, powinieneś bez trudu dostrzec jak ważny dla twojej misji jest wkład poszczególnych darczyńców. Jednak dla osoby wspierającej, która nie zna tego punktu widzenia, nie jest to łatwe do wyobrażenia - mowa na przykład o osobach uczestniczących w jednej z twoich imprez, które od tamtego czasu nie dostały od ciebie żadnej wiadomości. Musisz przypomnieć sponsorom, jak wielki wpływ mają na twoją organizację i że to właśnie oni są odpowiedzialni za wszelkie pozytywne zmiany.
By zgromadzić wokół siebie większą liczbę stałych darczyńców, musisz zobowiązać się do częstej komunikacji, dostosowanej do nich. Pokaż swoim sponsorom jak wiele znaczą, jak bardzo są doceniani i jak wielki wpływ mogą mieć na dalszą działalność twojej organizacji.
Stałe angażowanie darczyńców nie musi być wcale trudne. Terminowe, spersonalizowane wiadomości dziękczynne i miesięczne raporty oddziaływania mogą sprawić, że wasze stosunki znacznie się poprawią, a więzi staną się silniejsze. Poinformuj sponsora, w czym konkretnie pomogła jego wpłata. Podziel się z nim swoimi planami na nadchodzący miesiąc i podziękuj za stałe wparcie. (Wskazówka: Użyj swojego systemu zrządzania, by wysyłać bardziej ukierunkowane wiadomości do mniejszych grup darczyńców, kierując się na przykład programem lub poziomem ich wparcia).
Źródło: http://networkforgood.com
Źródło: technologie.ngo.pl