Od wielu lat kampania „Jeszcze żywy KARP” upomina się o humanitarne traktowanie ryb przewożonych, przetrzymywanych i sprzedawanych w warunkach, na które żadne żywe stworzenie nie zasługuje. Klub Gaja nie ustaje w pracy na rzecz zakończenia zwyczaju noszenia żywej ryby zapakowanej w woreczek foliowy ze sklepu do domu i zabijania jej w nieumiejętny sposób. Tegoroczna odsłona kampanii „Jeszcze żywy KARP” rozpoczęła się happeningiem.
W centrum stolicy Klub Gaja zbierał podpisy na symbolicznych kartkach świątecznych – KARPIACH, które trafiły do kluczowych polityków w Polsce.
Wielkie karpie zachęcały mieszkańców Warszawy i turystów do podpisania się pod apelem:
„Sprzedawane masowo żywe karpie w Polsce tak samo jak inne zwierzęta odczuwają ból, strach i stres. Prawo polskie chroni karpie i inne ryby przed bezmyślnością i okrucieństwem, ale w praktyce zwycięża przyzwyczajenie i niewiedza, w jaki sposób należy traktować żywe ryby. Sytuacja z jaką spotykamy się podczas sprzedaży żywych ryb w sklepach i na ulicach polskich miast świadczy o bagatelizowaniu zapisów ustawy o ochronie zwierząt zarówno przez sprzedających i kupujących, jak również funkcjonariuszy służb państwowych zobligowanych do funkcji nadzorczych nad przestrzeganiem prawa w Polsce. Zwracamy się o skuteczne egzekwowanie prawa dotyczącego sprzedaży żywych karpi oraz uboju zwierząt kręgowych, które w istotny sposób może zmienić sytuację tych zwierząt”.
Akcja zakończyła się wspólnym przemarszem karpiowych istot prowadzonych przez najstarszego karpia Jacka, który złożył symboliczne kartki KARPIE w Kancelarii Prezydenta, Sejmie, Senacie i Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także u Głównego Lekarza Weterynarii.
Treść listu znajduje się tutaj >>>
Zmiana społeczna to długofalowy proces, dlatego Klub Gaja przy wsparciu wielu osób i instytucji konsekwentnie, co roku zwraca uwagę opinii publicznej na niepotrzebne cierpienie karpi w okresie przedświątecznym, zachęca konsumentów do świadomych wyborów, a w tegorocznej odsłonie domaga się egzekwowania istniejących przepisów prawa!
Bardzo serdecznie dziękujemy Paulinie Kuczma i Monice Byszewskiej, studentkom Wyższej Szkoły Artystycznej Warsaw School of Arts, które wykonały charakteryzację do happeningu z dnia 9.12.2015 r. przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej „Jeszcze żywy KARP”.
Dowiedz się, co ciekawego wydarzyło się w III sektorze. Śledź wydarzenia ważne dla NGO, przeczytaj wiadomości dla organizacji pozarządowych.
Odwiedź wiadomosci.ngo.pl.
Źródło: Klub Gaja