Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
"Fundusze Europejskie – Każdy korzysta, nie każdy widzi" to hasło kampanii promocyjnej, która wystartowała 22 października 2012 r. w telewizji i radiu. Kilka dni wcześniej rozpoczęły się działania popularyzujące informacje o funduszach UE w mediach społecznościowych.
Cel kampanii
Rozpoczynająca się kampania jest jednym z działań informacyjnych i promocyjnych, do których państwa członkowskie UE zostały zobowiązane zapisami prawa wspólnotowego. W myśl Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 są one zobligowane do informowania obywateli o programach i projektach współfinansowanych z funduszy europejskich oraz ich promowania. Przepisy ogólne precyzuje Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 oraz krajowa Strategia komunikacji Funduszy Europejskich. Obydwa dokumenty nakładają obowiązek m.in. możliwie największego nagłośnienia działań w środkach masowego przekazu, w tym przeprowadzenia przynajmniej raz w roku kampanii informacyjnej o szerokim zasięgu.
Kampania „Każdy korzysta, nie każdy widzi” jest odpowiedzią na wyniki prowadzonych regularnie przez MRR, badań wiedzy Polaków o unijnej pomocy w Polsce. Okazuje się, że o ile Polacy coraz więcej wiedzą o Funduszach Europejskich, to wciąż odczuwają oni niedosyt informacji, zwłaszcza dotyczących zmian, które dzięki środkom unijnym zaszły w ich najbliższym otoczeniu i w ich codziennym życiu. Celem strategicznym kampanii jest promocja marki Fundusze Europejskie.
Rozpoczynająca się kampania jest jednym z działań informacyjnych i promocyjnych, do których państwa członkowskie UE zostały zobowiązane zapisami prawa wspólnotowego. W myśl Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 są one zobligowane do informowania obywateli o programach i projektach współfinansowanych z funduszy europejskich oraz ich promowania. Przepisy ogólne precyzuje Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 oraz krajowa Strategia komunikacji Funduszy Europejskich. Obydwa dokumenty nakładają obowiązek m.in. możliwie największego nagłośnienia działań w środkach masowego przekazu, w tym przeprowadzenia przynajmniej raz w roku kampanii informacyjnej o szerokim zasięgu.
Kampania „Każdy korzysta, nie każdy widzi” jest odpowiedzią na wyniki prowadzonych regularnie przez MRR, badań wiedzy Polaków o unijnej pomocy w Polsce. Okazuje się, że o ile Polacy coraz więcej wiedzą o Funduszach Europejskich, to wciąż odczuwają oni niedosyt informacji, zwłaszcza dotyczących zmian, które dzięki środkom unijnym zaszły w ich najbliższym otoczeniu i w ich codziennym życiu. Celem strategicznym kampanii jest promocja marki Fundusze Europejskie.
Co obejmuje kampania?
Elementy kampanii to: 5 spotów telewizyjnych, 5 spotów radiowych oraz spot promocyjny przeznaczony do emisji w Internecie.
Spoty telewizyjne będą emitowane na antenie: TVP1, TVP2, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Regionalna, Polsat, Polsat 2, Polsat Cafe, Polsat News, Polsat Play, Polsat Crime & Investigation, Polsat Sport, TVN, TV4, TVN7, TVN Style, TVN Meteo, TVN24, Puls, Religia TV oraz niektórych stacjach tematycznych z pakietów At Media oraz Discovery Media. W tym samym czasie emitowane będą spoty radiowe w stacjach wchodzących w skład następujących pakietów: RMF 3D, Trójka Premium, Zet Barometr Plus.
Wsparciem dla działań prowadzonych w telewizji i radio są działania w Internecie, m.in. odrębny film promocyjny do emisji w sieci zamieszczony na stronach MRR oraz w mediach społecznościowych.
Elementy kampanii to: 5 spotów telewizyjnych, 5 spotów radiowych oraz spot promocyjny przeznaczony do emisji w Internecie.
Spoty telewizyjne będą emitowane na antenie: TVP1, TVP2, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Regionalna, Polsat, Polsat 2, Polsat Cafe, Polsat News, Polsat Play, Polsat Crime & Investigation, Polsat Sport, TVN, TV4, TVN7, TVN Style, TVN Meteo, TVN24, Puls, Religia TV oraz niektórych stacjach tematycznych z pakietów At Media oraz Discovery Media. W tym samym czasie emitowane będą spoty radiowe w stacjach wchodzących w skład następujących pakietów: RMF 3D, Trójka Premium, Zet Barometr Plus.
Wsparciem dla działań prowadzonych w telewizji i radio są działania w Internecie, m.in. odrębny film promocyjny do emisji w sieci zamieszczony na stronach MRR oraz w mediach społecznościowych.
Harmonogram, partnerzy i koszt kampanii
Kampania w telewizji i radio rozpocznie się 22 października i potrwa do 2 grudnia (z wyłączeniem 1 listopada).
Kampanię przygotowała, wybrana w ramach otwartego konkursu, Agencja Reklamowa Opus B. Umowa została zawarta zgodnie z art. 4 ust. 3 lit. g ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.).
Natomiast zakupu czasu antenowego dokona firma Fabryka Komunikacji Społecznej, wybrana w ramach procedury rozeznania rynku. Umowa jest realizowana zgodnie z art. 4 pkt 3 lit. h ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Koszt przeprowadzenia kampanii w telewizji i radio wynosi 9 789 201 zł brutto. Składają się na niego następujące elementy:
· koszt produkcji spotów (radio + telewizja) – 1 765 000 zł brutto,
· koszt produkcji spotu do Internetu – 25 000 zł brutto,
· koszt zakupu czasu antenowego – 7 999 201 zł brutto.
Działania w mediach społecznościowych
Dodatkowe działania popularyzujące tematykę Funduszy Europejskich w mediach społecznościowych MRR rozpoczęło 15 października br. Zakładają one m.in. prowadzenie profili społecznościowych, konkursów dla internautów, tworzenie aplikacji oraz działania typowo reklamowe.
Wykorzystane media społecznościowe:
Kampania w telewizji i radio rozpocznie się 22 października i potrwa do 2 grudnia (z wyłączeniem 1 listopada).
Kampanię przygotowała, wybrana w ramach otwartego konkursu, Agencja Reklamowa Opus B. Umowa została zawarta zgodnie z art. 4 ust. 3 lit. g ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.).
Natomiast zakupu czasu antenowego dokona firma Fabryka Komunikacji Społecznej, wybrana w ramach procedury rozeznania rynku. Umowa jest realizowana zgodnie z art. 4 pkt 3 lit. h ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Koszt przeprowadzenia kampanii w telewizji i radio wynosi 9 789 201 zł brutto. Składają się na niego następujące elementy:
· koszt produkcji spotów (radio + telewizja) – 1 765 000 zł brutto,
· koszt produkcji spotu do Internetu – 25 000 zł brutto,
· koszt zakupu czasu antenowego – 7 999 201 zł brutto.
Działania w mediach społecznościowych
Dodatkowe działania popularyzujące tematykę Funduszy Europejskich w mediach społecznościowych MRR rozpoczęło 15 października br. Zakładają one m.in. prowadzenie profili społecznościowych, konkursów dla internautów, tworzenie aplikacji oraz działania typowo reklamowe.
Wykorzystane media społecznościowe:
Główne narzędzia:
· profile Funduszy Europejskich w wybranych mediach społecznościowych;
· aplikacje internetowe;
· filmy promocyjne.
Komunikacja internetowa zostanie również wykorzystana do debaty on-line dotyczącej przyszłości polityki spójności. Zostaną do niej zaproszeni dziennikarze i blogerzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.