Jan Domaniewski, były wicenaczelny Faktu, tworzy Helpdesk dla projektów społecznych
Powstaje niecodzienny projekt usług, który można nazwać testem mediów i opinii publicznej dla wszelkich projektów społecznych. Pomysłodawcą jest Jan Domaniewski, były wicenaczelny Faktu, prowadzący obecnie firmę zajmującą się argumentacją w biznesie, filantropii i polityce. Domaniewski swój projekt nazywa Helpdeskiem, który, jak podkreśla autor, ma przynosić szybką i wymierną pomoc w dziedzinie argumentacji przedsięwzięć.
– Pomaganie to walka. Walka o uwagę, o wrażliwość, o to, by inni nie przechodzili obojętnie. Chcę, żeby duży biznes tworzył głośne projekty społeczne i chwalił się nimi. Klientom, opinii publicznej, także szefom swojej własnej korporacji, bo na tej linii często mamy problemy z wzajemnym zrozumieniem celów. Chcę też, aby organizacje społeczne, fundacje, stowarzyszenia porzuciły zbędny koturn albo, przepraszam za wyrażenie, uciążliwe kajdaniarstwo, smutę, i zaczęły kusić Polaków. Ale żeby się tak stało, musimy postawić na głowie nasze wyobrażenia o komunikacji. Komunikacja, czy głębiej argumentacja, to nie są formy atrakcyjnego opakowania projektu, ale sposoby jego sformatowania. Co z tego, że mamy szczytny cel, jak nikt poza nami nie czuje jego wagi, wyjątkowości? Wtedy domagamy się wrażliwości, krytykujemy znieczulicę. A prawda jest taka, że trzeba umieć zjednywać sobie ludzi. Obojętne, czy to jest prezes naszej firmy, w której działamy społecznie, prezes jakiejś firmy, która może zostać naszym darczyńcą, dziennikarz w mediach, czy Jan Kowalski, który mógłby zostać fanem naszych działań, gdyby zrozumiał, że są wyjątkowe – podkreśla Jan Domaniewski, szef Agencji Komunikacji Społecznej Medioster.
Jan Domaniewski wskazuje, że na rynku działań społecznych powinno być miejsce na tzw. pomoc doraźną, a nie tylko na obecny standard usług PR, często niedostępny dla mniejszych podmiotów.
– Gdy mamy jakiś problem prawny, dzwonimy do dobrego adwokata, notariusza i dostajemy gotowe rozwiązanie. Ba, gdy chcemy przesunąć kontakt, czy zawiesić lampę, to po prostu dzwonimy do elektryka. Bez konieczności rocznych kontraktów, transz i zakresu obowiązków. Jest wyzwanie – jest rozwiązanie. Dlatego przyszedł nam do głowy pomysł Helpdesku.
Trzeba szybko przerobić narrację o czymś, trzeba zbudować skuteczną komunikację projektu, trzeba nie w pół roku, ale w dwa tygodnie wyszkolić ludzi, żeby działali lepiej niż lokalne media, o których zainteresowanie walczą, trzeba wreszcie pomóc w narodzinach projektu, aby zmaksymalizować jego siłę wyrazu. Nie mówmy, że to są wyzwania wymagające tygodni pracy i bajońskich sum. Praca w najbardziej dynamicznych mediach nauczyła mnie odpowiedzialności za efekt. Pomagam, żeby pomóc, a nie żeby pomagać. Szkolę, żeby skutecznie wyszkolić, a nie żeby mnożyć roboczogodziny – tłumaczy swoją ideę Domaniewski.
Helpdesk w ramach agencji Medioster wystartował z nowym rokiem. Nad projektem pracuje kilkanaście osób mających wieloletnie doświadczenie dziennikarskie, graficzne i marketingowe.
Jan Domaniewski był zastępcą redaktora naczelnego Faktu, realizował także projekty wydawnicze w Super Expressie i Gazecie Wyborczej. Był uczestnikiem debat publicystycznych w TVP, Polsacie, PR i Superstacji. Twórca Fundacji Faktu, jedynej w Polsce fundacji medialnej, która była w stanie efektywnie działać bez regularnego wsparcia ze strony od fundatora. Obecnie Jan Domaniewski jest doradcą w dziedzinie skutecznej argumentacji w polityce, biznesie oraz przedsięwzięciach społecznych. Jego klientami są m.in. najbogatsi Polacy, znane organizacje pozarządowe oraz ludzie aktywni w sferze polityki.
Kontakt:
Jan Domaniewski
Medioster.pl
+48 515 413 098