Jakich narzędzi używać do prowadzenia bloga? [CYKL: JAK PROWADZIĆ RELACJE]
Blogi stały się jednym z najpopularniejszych oraz najbardziej dochodowych sposobów na istnienie w Internecie. Sprawnie prowadzone pozwalają nie tylko na dotarcie do pokaźnej rzeszy odbiorców, ale i zdobycie korzyści finansowych. Jednak jeśli dopiero zaczynamy przygodę z blogami, warto znać kilka podstawowych narzędzi.
Żeby prowadzić bloga, należy oczywiście wybrać odpowiadającą nam platformę. Najbardziej popularnym dostawcą tego typu usług na świecie jest słynny WordPress. To rozbudowane, ale przyjazne w obsłudze narzędzie pozwalające zarówno na zbudowanie doskonale funkcjonującej, zaawansowanej strony, jak i prostego bloga doskonałego dla początkujących. Oczywiście oprócz webowej platformy blogowej, WordPress to przede wszystkim świetnie skonstruowany CMS - system, dzięki któremu można stworzyć niemalże dowolną stronę.
WordPress oferuje dziesiątki tysięcy rozszerzeń, wspomagających zarządzanie treściami, pozycjonowanie strony, łączenie jej z social media, etc. Znajdziemy wśród nich narzędzia mniej lub bardziej przydatne, warto zatem poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z bogatą ofertą nierzadko całkowicie darmowych usprawnień.
Ciekawym narzędziem, które spodoba się szczególnie początkującym blogerom, jest platforma Blogger, a więc autorski projekt Google. Jest bezpłatny, można podpiąć go pod zewnętrzną witrynę, a co najważniejsze, jego obsługa nie nastręcza żadnych właściwie problemów. Co prawda Blogger nie oferuje możliwości rozbudowanej personalizacji, ale coś za coś.
W Polsce te dwie platformy cieszą się chyba największym powodzeniem. Nieco słabiej wypada Tumblr, który jest zdecydowanie bardzo prostolinijną platformą, raczej do prowadzenia osobistego bloga opartego na krótkich notkach lub zdjęciach. Platforma słabo nadaje się do zbudowania na niej poważnie wyglądającego profilu organizacji.
A co dalej? Cóż, blog powinien być przyjazny dla użytkownika - bez zbędnych dodatków, rozpraszających uwagę kolorów i grafik. Czysto oraz przejrzyście. W tym mogą pomóc wszelkiego rodzaju edytory wyglądu stron, które można zastosować w zależności od wykorzystywanej platformy. W sieci dostępnych jest mnóstwo tego typu narzędzi, dlatego dobrze przejrzeć je i sprawdzić, które spełni nasze potrzeby. Podobnie sprawa ma się z narzędziami do obróbki grafiki. Nie trzeba być mistrzem Photoshopa, by obrobić zdjęcie do wrzucenia na bloga. Webowe rozwiązania są zazwyczaj o wiele bardziej ograniczone, niż profesjonalne programy, ale w zupełności wystarczą do amatorskiego zastosowania.
Założenie, konfiguracja i rozpoczęcie przygody z blogiem to dzisiaj nic trudnego. Ta forma komunikacji stała się tak powszechna, że weszła właściwie do kanonu internetowych wytworów XXI wieku.
Źródło: Technologie.ngo.pl