Zbliża się koniec roku, więc czas zastanowić się nad planem pozyskiwania darczyńców na kolejny. Początek roku to zazwyczaj wysyłanie maili do potencjalnych darczyńców, informowanie w mediach społecznościowych o naszej organizacji czy reklamowanie w internecie. Robimy to, ponieważ wiemy, że ten okres jest jednym z najlepszych do pozyskiwania ofiarodawców. Jednak warto zrobić sobie chwile przerwy i pomyśleć o noworocznym planie.
1. Jak inaczej porozumiewać się z ofiarodawcami w 2016.
Jeśli chcesz zdobyć więcej pieniędzy w nadchodzący roku, musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie. Jak rozmawiasz, piszesz i znajdujesz swoich darczyńców? Kluczem do sukcesu jest to, żeby w kolejnej wiadomości dotyczącej Twojej organizacji dać im więcej informacji oraz wysyłać je częściej, ponieważ najwięcej sukcesów przynosi dobra komunikacja.
2. Chwal swoich darczyńców i spraw, żeby poczuli się, jak bohaterowie.
Osiągnięcia Twojej organizacji powinny być przedstawiane jako sukcesy ofiarodawców.
Raczej nie wysyłaj jednej wiadomości za drugą. Staraj się pokazywać swoje postępy i nowe osiągnięcia. Informuj ich o różnych sprawach dotyczących Twojej fundacji, niech ulotka nie kończy się na podaniu numeru konta… Jeśli wysyłasz informacje do potencjalnych darczyńców pierwszy raz, zapytaj się dlaczego chcą przekazać swoje pieniądze Twojej organizacji i w jaki sposób chcą dostawać informacje na temat Twojej działalności?
3. Podejdź do sprawy bardziej kompleksowo.
Twoje wiadomości powinny brzmieć tak, żeby wiadomo było, że przychodzą z jednej organizacji. Powinny one poruszać darczyńcę, który chce przecież pomóc osiągnąć szczytny cel. Niestety, często spotyka się wiadomości, które opierają się wyłącznie na twardych stwierdzeniach – odwiedź naszą imprezę, przeczytaj nasz raport, daj nam pieniądze… Nie ma w nich połączenia z historią organizacji. Jeśli chcemy zachęcić naszych darczyńców róbmy to z finezją.
Najgorszym posunięciem jest bombardowanie ofiarodawcy informacjami przez jeden tydzień a potem nieodzywanie się przez kolejny miesiąc. Musimy rozłożyć wysyłane informacje, żeby rozsyłać je w miarę regularnie.
Chociaż Twój zespół jest podzielony na działy lub funkcje, Twoja komunikacja z fundatorami musi być jednolita. Czy podczas tworzenia planu komunikacji każdy wnosi coś od siebie i wszyscy się na to zgadzają? Powinieneś udostępniać kalendarz wysyłania wiadomości dla wszystkich działów twojej organizacji, po to aby każdy mógł zawrzeć w niej najnowsze informacje.
4. Znajdź więcej czasu na to, żeby wzmocnić lub zmienić swój plan kontaktu z darczyńcami.
Poświęć jeszcze w tym roku 30 sekund, aby zajrzeć w swój kalendarz i poszukaj dnia, który mógłbyś spędzić wraz ze swoja fundacyjną załogą na przedyskutowanie planu komunikacji, spojrzeć jak robiliście to w poprzednich latach, przeanalizować swoje wyniki i zaplanować pierwsze wiadomości na kolejny rok.
Jeśli macie już jakiś plan to przejrzyjcie go i pomyślcie, co zrobić, aby go udoskonalić.
źródło: www.johnhaydon.com
Źródło: Technologe.ngo.pl