Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Doradztwo świadczone przez specjalnie przeszkolonych przedstawicieli wcale nie musi być nudne. I nie ogranicza się wyłącznie do pracy przed komputerem! Przeczytajcie koniecznie wywiad z jednym z nich, jaki dla Was przygotowaliśmy!
Prezentujemy rozmowę z Jackiem Piwowarskim, Mobilnym Doradcą działającym na terenie województwa świętokrzyskiego. Jeśli jesteście ciekawi wykonywanej przez niego pracy, przeczytajcie to koniecznie!
Kim jest dla ciebie Mobilny Doradca?
Jacek Piwowarski: – W mojej opinii to przede wszystkim przewodnik po cyfrowym świecie i jednocześnie partner w działaniu. Udzielając porad sam wiele się uczy. Ważna jest umiejętność słuchania, wyciągania wniosków i szukania najbardziej optymalnych rozwiązań.
Co robisz jako Mobilny Doradca? Jak wygląda twoja praca?
J.P.: – Moja praca polega głównie na utrzymywaniu kontaktu z NGO, które potrzebują wsparcia w zakresie nowych technologii. W ramach swoich działań określam charakterystykę organizacji – jej słabe i mocne strony. To proste badanie ankietowe pozwala mi zbudować krótki raport, który staje się podwaliną do dalszych działań. Działania te, to przede wszystkim stworzenie prostego planu ICT, podniesienie efektywności w obszarach działań, które wymagają poprawy oraz lepszy przepływ informacji i promocji. Częścią pracy Mobilnego Doradcy jest także bezpośrednia pomoc w instalacji oprogramowania, usług internetowych czy samego sprzętu. Świadczę także doradztwo w zakresie doboru narzędzi i urządzeń dla lepszej pracy organizaji.
Ile czasu poświęcasz swojej pracy?
J.P.: – W trakcie dnia spotykam się z różnymi wyzwaniami. Czasem uda się pomóc organizacji jedynie za pomocą rozmowy telefonicznej albo kontaktu internetowego. Niejednokrotnie jednak trzeba pojechać do siedziby stowarzyszenia i spędzić tam więcej czasu. Czasem jest też potrzebna seria spotkań, które sprawią, że zadanie zostanie w pełni zakończone. Czas pracy jest bardzo zróżnicowany, ale nasza mobilność, a także elastyczność samych organizacji sprawia, iż łatwo udaje się nam wypracować zasady współpracy. Dzięki temu nie koliduje to z moimi pozostałymi obowiązkami zawodowymi i prywatnymi.
Co daje ci bycie Mobilnym Doradcą?
J.P.: – To przede wszystkim możliwość niesienia pomocy, ale też radość w poznawaniu nowych ludzi, ich pasji, osiągnięć i wyzwań, przed jakimi stają. Mam nadzieję, że moja praca choć trochę pomaga ludziom i organizacjom osiągnąć sukces. Dla mnie to wielka satysfakcja i jednocześnie odpowiedzialność, by sprostać wyzwaniom cyfrowego świata.
Co możesz powiedzieć po roku działania jako Mobilny Doradca?
J.P.: – Przez miniony rok nauczyłem się mnóstwo nowych rzeczy i poznałem inspirujących ludzi, którzy tak jak ja wierzą w dobrą stronę cyfrowego świata. Nauczyłem się lepszej współpracy, aktywnego słuchania i podejmowania decyzji w szybkim czasie. Narzędzia i wsparcie merytoryczne, jakie dostałem w ramach programu Nowe Technologie Lokalnie od innych Mobilnych Doradców pozwala mi efektywniej pomagać, ale przede wszystkim czuć się pewniej w ciągle zmieniającym świecie nowych technologii.
Jak zachęciłbyś osoby, które zastanawiają się nad dołączeniem do sieci? Dlaczego warto być Doradcą?
J.P.: – Decyzja jest prosta. Nie ma ucieczki przed nowymi technologiami, więc warto bliżej je poznać. Taką możliwość daje udział w Programie Nowe Technologie Lokalnie. Jednocześnie zwiększając swą wiedzę i umiejętności, pomagamy innym w podnoszeniu efektywności działań na rzecz społeczności. Przed Mobilnymi Doradcami otwierają się nowe drogi rozwoju, otrzymujemy wsparcie najlepszych fachowców w kraju i poznajemy wyjątkowych ludzi. Ludzi, którzy łączą nowe technologie ze społeczną misją pomagania innym.
Z jakim najtrudniejszym problemem spotkałeś się do tej pory w swojej pracy?
J.P.: – Jedna z organizacji, mieszcząca się stosunkowo daleko ode mnie, poprosiła o konkretną pomoc w instalacji oprogramowania i nowego sprzętu komputerowego. Kiedy dojechałem na miejsce okazało się, że zakres prac znacznie się zwiększył i obejmował dziedziny, o których miałem mgliste pojęcie. Znajdująca się na miejscu kobieta wprost zapytała: czy Mobilni Doradcy nie znają się na wszystkim? Otóż nie, nie jestem alfą i omegą cyfrowego świata, choć moja wiedza i umiejętności wykraczają poza szablony zwykłego użytkownika nowych technologii. Dlatego tak ważne jest, aby sieć Mobilnych ciągle się rozrastała i tworzyła różnorodną mozaikę ludzi o różnych kompetencjach wzajemnie się wspierających.
Źródło: Technologie.ngo.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.