Najlepszym typem treści w sieci są niewątpliwie obrazy, oczywiście tylko te naprawdę dobre. Fotografie bardziej angażują odbiorców. A publikowanie zdjęć możliwe jest wszędzie: na twojej stronie, w social mediach - na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy Snapchacie.
Czy wiesz jednak, jak wybierać najlepsze zdjęcia? Znasz kryteria ich doboru? Oto kilka porad. Jedno jest najważniejsze - należy pamiętać, że jeśli fotografia nie przedstawia historii, nie będzie ona ciekawa i nie skupi uwagi.
Poniżej znajdziecie kilka rodzajów zdjęć, które nie powinny znaleźć się na twojej stronie:
- Ludzie stojący obok siebie - osoby stojące ze sobą ramię w ramię nie są częścią interesującej opowieści. Bywają jednak wyjątki - może znajdują się oni przed budynkiem, który sami wybudowali?
- Każde zdjęcie z twojego aparatu - prawdopodobnie większość zdjęć, które robisz, jest zwyczajnie nudna lub niewystarczająco dobra. Bądź krytyczny i dziel się tylko najlepszymi fotografiami. Wybieraj te jak najbardziej profesjonalne.
- Zdjęcia z setnej rocznicy istnienia twojej organizacji - oprócz członków zarządu właściwie nikt się tym nie interesuje. Ludzi zazwyczaj nie obchodzi, ile lat funkcjonuje twoja działalność. Jeśli dobrze wykonujesz swoją pracę, nawet najmłodsza organizacja się obroni.
Zatem jak wygląda tworzenie historii za pomocą obrazów?
Wszystkie opowieści mają przynajmniej jedną wspólną cechę: dzieją się w czasie. Każda ma swój początek, środek i zakończenie ("dawno, dawno temu…" aż do "…żyli długo i szczęśliwie"). Historie pokazują zamiar, postęp, działanie, zmianę sytuacji… Klasyczny model zawiera scenę otwierającą, narastający kryzys, punkt kulminacyjny oraz rozwiązanie akcji.
Jak wybierać obrazy odpowiednie do publikacji?
- Pokaż akcje - obrazy, które prezentują konkretne działanie, automatycznie opowiadają historię. Na przykład: wolontariusze zbierający żywność dla potrzebujących.
- Pokaż relacje i stosunki - dzięki takim fotografiom twoja organizacja postrzegana jest od dobrej strony. Jak wiemy, każda relacja ma swoją historię. Na przykład: pies odnajdujący nareszcie idealnego opiekuna.
- Pokaż problemy - pokazanie nurtującej kwestii lub braku czegoś i potrzeby posiadania. Nic nie angażuje odbiorcy tak jak wzruszenie i współczucie. Pragnie on być tym, który zagwarantuje szczęśliwe zakończenie; chce podjąć działanie na rzecz rozwiązania problemu. Na przykład: okrucieństwo badań na zwierzętach.
- Pokaż rezultaty - zdjęcia ukazujące osiągnięcie celu to finał opowieści. Szczęśliwe zakończenie podsumowuje wysiłki w dążeniu do celu. Na przykład: zdjęcie przed zabiegiem i po udanej operacji.
Jakie są według was najlepsze zdjęcia? Jakie historie opowiadają?
Źródło: http://www.johnhaydon.com
Źródło: technologie.ngo.pl