Martwicie się tym, że przy końcu roku fiskalnego nie uda się Waszej organizacji osiągnąć zamierzonych celów? Może boicie się, że nie dacie rady zachęcić wystarczającej ilości darczyńców do wsparcia Waszej misji przed początkiem lata?
Dla wielu organizacji, dobrze przeprowadzona kampania letnia pomoże zwiększyć zaangażowanie dawców i ich lojalność oraz pozytywnie wpłynie na sumę zebranych funduszy. Jak dokonać tego wszystkiego nie mając nawet chwili do stracenia?
Nie zawsze jest tak, że plan kampanii będzie odpowiadał każdemu rodzajowi organizacji nonprofit. Aby stworzyć najlepiej zaplanowaną i najbardziej wpływową kampanię letnią konieczne jest odpowiedzenie sobie na poniższe pytania i przeanalizowanie odpowiedzi pod względem finansowym.
- Jakich rezultatów oczekujecie? Jakie byłyby idealne?
- Co staracie się osiągnąć?
- Jaki CTA zmotywuje Waszych odbiorców do działania?
- Kto jest dokładnie targetem Waszej kampanii?
- Jakich działań wobec Waszej organizacji oczekiwalibyście od swoich zwolenników?
- Czy jednorazowa dotacja, lub okresowy grant pomogłyby w uzyskaniu jeszcze większych funduszy?
Podczas gdy powstawać i rozwijać się będą pomysły, konieczne będzie ustalenie budżetu dla Waszej kampanii. Jeśli macie zaplanowaną już kampanię letnią – świetnie! Ale czy nie przyda się Wam przypadkiem trochę więcej środków aby w pełni zrealizować Wasze założenia? Czy środki te są dostępne? Czy Wasz zarząd może Was wesprzeć? Może jakiś indywidulany darczyńca, albo korporacyjny sponsor?
Tylko Wy możecie decydować o wielkości swojej kampanii. Aby uzyskać jak najlepszy efekt, konieczne jest zdefiniowanie zakresu, który Wasza organizacja może pokryć swoimi działaniami. W ustaleniu tego pomogą poniższe pytania:
- Kto dokładnie jest celem Waszej kampanii?
- Kiedy nim będzie i na jak długo?
- Jak zaangażujecie zamożniejszych darczyńców?
- Jakie kanały komunikacji wykorzystacie? E-mail, portale społecznościowe, newsletter, może media tradycyjne?
- Czy kampania to jednorazowe wydarzenie, czy powracający cykl?
- Jakie systemy komunikacji zapewnią kampanii efektywność?
- Jaka będzie treść zaproszeń i podziękowań? Kto będzie zarządzał procesem?
- Jakimi narzędziami zmierzycie efektywność kampanii?
Teraz, kiedy omówicie już podstawy, pozostaje Wam wybranie osoby odpowiedzialnej za jej przeprowadzenie, kogoś kto zająłby się koordynacją, od początku do końca kampanii. W zależności od rozmiaru Waszej organizacji i ilości zatrudnionych w niej osób, może się okazać, że konieczna będzie także pomoc wolontariuszy. Jeśli niektóre z obowiązków wymagać będą konkretnych umiejętności, możliwe, że konieczne może się okazać zatrudnienie specjalistów.
Źródło: technologie.ngo.pl