Jak przekonać firmy do współpracy z NGO? Wykorzystaj marketing społecznie zaangażowany - e-book
Odpowiedzialne kupowanie staje się coraz silniejszym trendem na całym świecie, a jego siłę stanowią konsumenci domagający się od firm tzw. odpowiedzialnych produktów. Ten trend to ogromna szansa dla organizacji pozarządowych. W najnowszym e-booku „Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym” przygotowanym przez Instytut Fundraisingu, przeczytacie, jak organizacje mogą przekonać firmy do współpracy wykorzystując obecne trendy.
Marketing społecznie zaangażowany (cause related marketing, CRM) to połączenie celów ekonomicznych firmy z celami społecznymi. Najbardziej znanym przykładem akcji typu CRM jest program „Podziel się posiłkiem” marki Danone. Od kilku lat znaczenie marketingu społecznie zaangażowanego rośnie w Polsce i na świecie, podczas gdy tradycyjna filantropia w biznesie nie jest już tak popularna, jak 15 lat temu.
Z publikacji „Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym” wynika, że konsumenci lubią firmy zaangażowane społecznie. Według danych z 2014 roku z Raportu „Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study”, aż 91% konsumentów chętniej wybiera produkt, którego zakup pomaga akcji charytatywnej. Te dane pokazują, że konsumenci oczekują od firm zaangażowania w akcje społeczne i charytatywne. To doskonała informacja dla organizacji pozarządowych, ponieważ stanowi znaczący powód dla firm do nawiązania stałej współpracy z NGO. Fundraiserzy muszą jednak znać te dane, aby z nich korzystać podczas rozmów z firmami. Twarde argumenty biznesowe szybciej przekonają Marketing Managera do podpisania umowy z fundacją, niż samo przedstawienie potrzeb organizacji. Takie argumenty można znaleźć w bezpłatnym e-booku przygotowanym przez Instytut Fundraisingu.
W publikacji „Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym” przeczytacie też o tym, jak przygotować długofalową ofertę współpracy dla firm oraz znajdziecie informacje dotyczące segmentacji konsumentów, ze względu na ich specyficzne motywacje i intencje do odpowiedzialnego kupowania.
Źródło: Instytut Fundraisingu