Jak często zastanawiasz się, jak wyglądają twoje wiadomości z perspektywy odbiorców? Właśnie tym zajęła się Organizacja Praw Człowieka. Podczas jednej z konferencji zaprezentowali oni najskuteczniejsze kampanie mailingowe. Skupili się na DUX (Donor's User Experience) czyli doświadczeniach darczyńców.
DUX skupia się na następujących zagadnieniach:
- Od kogo pochodzi mail?
- Czy rozumiem istotę przekazu?
- Czy wiem, jakie podjąć działanie?
- Na co zwracam uwagę w wiadomości?
Darczyńcy zadają sobie takie pytania, świadomie lub nieświadomie, za każdym razem, gdy dostaną wiadomość. Oto wskazówki, jak uczynić swoje maile bardziej nastawionymi na sponsorów:
1. Wybierz najlepszych nadawców
Najważniejszym pytaniem, jakie zadają sobie ludzie otrzymujący maila, jest niewątpliwie: od kogo go dostałem? Zaraz po tym pojawiają się takie, jak: czy znam tę osobę lub organizację? Czy lubię ich?
Eksperymentuj i wykorzystuj poniższe sposoby:
- Nazwa organizacji lub imię osoby
- Nazwy, które mają pozytywne skojarzenia
- Imiona męskie a imiona damskie
- Maile zarówno od organizacji, jak i od konkretnych pracowników
Przemyśl te idee, zastanów się, które są bardziej przystępne dla twoich odbiorców. I próbuj! Nie bój się eksperymentów.
2. Wybierz taki tytuł, żeby sam prosił się o kliknięcie
Twoim głównym celem nie jest zbiórka pieniędzy czy powiadomienie darczyńców o dacie, terminie czy lokalizacji następnej imprezy charytatywnej. Podstawą jest przekonanie odbiorcy do otworzenia maila.
Podczas przeglądania skrzynki odbiorczej sponsorzy myślą: co zawiera ta wiadomość? Czy jest to warte mojego czasu? Jak bardzo pilna jest treść?
Zanim wyślesz maila, zadaj sobie następujące pytania:
- Czy dobrze dobrałem tytuł?
- Czy opowiedziałem część historii w temacie wiadomości?
- Czy komunikat ma wartość?
- Czy temat wiadomości zawiera nazwę organizacji?
- Czy mail nie jest za długi?
3. Nie zaniedbuj wprowadzenia
W większości aplikacji możesz zobaczyć początek wiadomości zanim w ogóle ją otworzysz. Jeśli chcesz wstawić zdjęcie we wprowadzeniu, w podglądzie może widnieć kod html dla danego obrazu. Wielu z twoich darczyńców nie jest informatycznymi specjalistami, więc najlepiej zacznij od tekstu, by ich nie zniechęcić.
4. Napisz wiadomość tak, by zachęcała do lektury
Spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli temat wiadomości i jej początek nie powodują, że odbiorca otworzy maila, zostanie on pominięty lub od razu znajdzie się w koszu. Oto kilka podpowiedzi:
- Eksperymentuj z personalizacją maila
- Zastanów się nad wstawieniem zdjęć
- Przemyśl cel
- Zadaj pytania, jakie przychodzą na myśl odbiorcom
5. Zmotywuj odbiorcę do działania
Kampanie mailingowe opierają się na zachęceniu odbiorcy do darowizn i odesłaniu do odpowiedniej witryny. Można to zrobić za pomocą tekstu, obrazu lub linku. Oto kilka sposobów, by darczyńcy skierowali kursor w odpowiednie miejsce:
- Spersonalizowany przycisk
- Tekst podświetlony lub pogrubiony
- Zdjęcie jako odnośnik
6. Pamiętaj o kontynuacji akcji
Czy oferujesz odbiorcom zapisanie się do newslettera lub podpisanie petycji? Zastanów się, co napisać w mailu do osób, które:
- Dokonały pierwszej wpłaty
- Pojawiły się na twojej zbiórce charytatywnej
- Dołączyły do newslettera
- Zgłosiły się do wolontariatu
Czy działania, które podejmujesz, wywierają wpływ na twoich darczyńców, wolontariuszy i subskrybentów? Czy informujesz ich o planach na przyszłość?
7. Nie poddawaj się
Pamiętaj o podejmowaniu coraz to nowych prób. Spróbuj poprawić swoją kampanię mailingową poprzez eksperymenty. To co jest skuteczne dziś, może nie działać za trzy miesiące. Nie zniechęcaj się, tylko testuj nowe możliwości.
Źródło: technologie.ngo.pl