Współpraca Rejestru Interesów Publicznych (Public Interest Registry) i serwisu Nonprofit Tech for Good, zaowocowała wydaniem Globalnego Raportu Technologii Online 2016 (2016 Global NGO Online Technology Report), który pozwala lepiej zrozumieć, jak organizacje pozarządowe wykorzystują technologię online do komunikacji z ich zwolennikami i darczyńcami.
Jednym z głównych celów tego badania było ustalenie zestawów porównawczych wykorzystywanych technologii dla NGO-sów na całym świecie. Kryterium podziału na kontynenty jest wyszczególnione w raporcie, ale globalne statystyki służą za realistyczne, osiągalne dane dla NGO-sów na całym świecie, które korzystają z Internetu na co dzień.
Poniżej przedstawiamy 11, naszym zdaniem, najważniejszych statystyk z raportu:
- karty kredytowe - 82% dokonanych wpłat
- PayPal – 52%
- karty debetowe – 47%
- mobilne wiadomości tekstowe – 6%
- cyfrowe i wirtualne portfele – 3%
- Innymi portalami społecznościowymi, z których korzystają organizacje pozarządowe na świecie są:
- LinkedIn – 52%
- YouTube – 51%
- Google+ -30%
- Pinterest – 22%
- Tumblr – 6%
- Snapchat – 2%
- 32% wszystkich organizacji pozarządowych do obsługi swoich portali społecznościowych wykorzystuje swojego pracownika, 11% z nich zatrudnia na pełen, lub pół etatu social media managera. 15% polega na ochotnikach, a pozostałe 42% tą odpowiedzialność zrzucana pracowników pionu IT, developerów, programistów, administratorów lub pracowników zarządzających.
Jak widać, social media i Internet jako taki odgrywają kluczową rolę w działaniach organizacji pozarządowych na całym świecie. To bardzo ważne dane, pokazujące technologiczną stronę sektora pozarządowego, a więc coś, co nas bardzo interesuje. Warto wczytać się w całość raportu, ponieważ tego typu badania mogą okazać się bardzo pomocne przy planowaniu własnych strategii wykorzystania współczesnych kanałów komunikacyjnych dla dobra sprawy.