Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Czy użytkownicy chcą czytać naszego bloga? Czy przygotowujemy dla nich atrakcyjne i ważne treści? Warto to wiedzieć. Aby ulepszyć zawartość bloga, możemy poddać go krytycznej analizie. Gromadzenie i dogłębna analiza danych pomoże nam zrozumieć, dlaczego inni odwiedzają naszego bloga – i czy spełnia on założone przez nas cele.
O tym, jak analizować własnego bloga albo stronę www pisze dla Was specjalistka z NTEN Nonprofit Technology Network Emily Weinberg, Blogerka, Nonprofit Blog Exchange
NGO nieustannie szukają sposobu, by ulepszyć zawartość prowadzonych przez siebie blogów czy stron www, aby dzięki nim zapewnić sobie jak najskuteczniejszą promocję. Nie ma tutaj jednej uniwersalnej odpowiedzi. Jest za to metoda, która pozwala odpowiedzieć na pytania co i w jakim zakresie jest atrakcyjne dla naszych odbiorców.
Analiza treści i media społecznościowe
Aby ulepszyć zawartość naszego bloga, możemy poddać go krytycznej analizie, aby ustalić, co się sprawdza, a co nie.
Pierwszym etapem tego procesu jest gromadzenie danych przy pomocy narzędzi analitycznych, jak również śledzenie postów w mediach społecznościowych. Należy sprawdzać, jaką oglądalność ma nasz blog, jak również poszczególne wpisy, dowiadywać się, z jakich stron nastąpiło przekierowanie, które elementy naszej witryny należą do najczęściej, a które – do najrzadziej odwiedzanych, korzystając w tym celu z narzędzi analitycznych. Choćby w pełni darmowych narzędzi Google Analytics (tutaj więcej o czytaniu statystyk GA) Za każdym razem, gdy umieszczamy na blogu łącze do konkretnych mediów społecznościowych, należy odnotowywać, czy pojawiły się związane z nim komentarze/polubienia/udostępnienia i zapisywać ich liczbę.
Kolejnym etapem jest analiza danych. Oto lista danych, które stanowią źródło informacji oraz pytań, jakie należy sobie zadawać podczas ich analizy:
- Śledzenie liczby odwiedzin na blogu pozwoli nam ocenić ogólnie jego skuteczność. Liczba ta powinna wzrastać w trakcie pisania bloga.
Informacje o witrynach, które polecają naszego bloga, wskazują, skąd czytelnicy dowiadują się o jego istnieniu, jak również o zamieszczanych na blogu wpisach.
NGO nieustannie szukają sposobu, by ulepszyć zawartość prowadzonych przez siebie blogów czy stron www, aby dzięki nim zapewnić sobie jak najskuteczniejszą promocję. Nie ma tutaj jednej uniwersalnej odpowiedzi. Jest za to metoda, która pozwala odpowiedzieć na pytania co i w jakim zakresie jest atrakcyjne dla naszych odbiorców.
Analiza treści i media społecznościowe
Aby ulepszyć zawartość naszego bloga, możemy poddać go krytycznej analizie, aby ustalić, co się sprawdza, a co nie.
Pierwszym etapem tego procesu jest gromadzenie danych przy pomocy narzędzi analitycznych, jak również śledzenie postów w mediach społecznościowych. Należy sprawdzać, jaką oglądalność ma nasz blog, jak również poszczególne wpisy, dowiadywać się, z jakich stron nastąpiło przekierowanie, które elementy naszej witryny należą do najczęściej, a które – do najrzadziej odwiedzanych, korzystając w tym celu z narzędzi analitycznych. Choćby w pełni darmowych narzędzi Google Analytics (tutaj więcej o czytaniu statystyk GA) Za każdym razem, gdy umieszczamy na blogu łącze do konkretnych mediów społecznościowych, należy odnotowywać, czy pojawiły się związane z nim komentarze/polubienia/udostępnienia i zapisywać ich liczbę.
Kolejnym etapem jest analiza danych. Oto lista danych, które stanowią źródło informacji oraz pytań, jakie należy sobie zadawać podczas ich analizy:
- Śledzenie liczby odwiedzin na blogu pozwoli nam ocenić ogólnie jego skuteczność. Liczba ta powinna wzrastać w trakcie pisania bloga.
Informacje o witrynach, które polecają naszego bloga, wskazują, skąd czytelnicy dowiadują się o jego istnieniu, jak również o zamieszczanych na blogu wpisach.
- Czy odwiedzili bloga, ponieważ zamieściliśmy do niego łącze na naszej stronie internetowej?
- Czy zainteresowali się konkretnym wpisem, ponieważ informacja o jego publikacji została zamieszczona na Facebooku, Twitterze, w serwisie LinkedIn, czy może Pinterest ?
- Z jakich witryn podlinkowano naszego bloga lub poszczególne wpisy?
- Najczęściej oglądane strony oraz najczęściej komentowane/ polubione/ udostępnione w mediach społecznościowych wpisy wskazują, co sprawdza się najlepiej. Oto tematy, format i treść, preferowana przez naszych czytelników. W przyszłości, kolejne wpisy powinny wyglądać podobnie.
- Najrzadziej oglądane strony wg wskazań statystyk oraz najrzadziej komentowane/ polubione/ udostępnione w mediach społecznościowych wpisy wskazują, o czym pisać nie powinniśmy.
- Z jakich witryn podlinkowano naszego bloga lub poszczególne wpisy?
- Przekonajmy się, ile razy nasz blog był odwiedzany, i skąd nastąpiły przekierowania. Czy liczba odwiedzin zwiększyła się dzięki promocji bloga w poczcie elektronicznej lub w mediach społecznościowych?
Koncepcje kształtowania treści
Innym sposobem na ulepszenie treści bloga jest opracowanie nowych koncepcji kształtowania treści w taki sposób, by w większym stopniu odpowiadały one preferencjom czytelników. Oto szereg możliwości, których być może nie braliśmy dotąd pod uwagę:
- Aktualności dotyczące misji organizacji
- Imprezy i kampanie promocyjne oraz ich następstwa
- Jak można wesprzeć organizację i w jaki sposób wsparcie to zostanie wykorzystane
- Różnorodne opcje wolontariatu
- Historie dotyczące beneficjentów organizacji
- Wolontariusze i darczyńcy lub sami wolontariusze o tym, dlaczego nam pomagają
- Wywiady z personelem
- Statystyki udostępnień
- Streszczenia sprawozdań
- Wpisy poświęcone linkom do stron na dany temat
- Udostępnianie artykułów, w których wymieniono naszą organizację
- Historie naszych sukcesów i porażek
- Historie z branży
- Treści edukacyjne Temat tygodnia Zdjęcia, filmy i grafika jako dodatek do wpisów
Innym sposobem na ulepszenie treści bloga jest opracowanie nowych koncepcji kształtowania treści w taki sposób, by w większym stopniu odpowiadały one preferencjom czytelników. Oto szereg możliwości, których być może nie braliśmy dotąd pod uwagę:
- Aktualności dotyczące misji organizacji
- Imprezy i kampanie promocyjne oraz ich następstwa
- Jak można wesprzeć organizację i w jaki sposób wsparcie to zostanie wykorzystane
- Różnorodne opcje wolontariatu
- Historie dotyczące beneficjentów organizacji
- Wolontariusze i darczyńcy lub sami wolontariusze o tym, dlaczego nam pomagają
- Wywiady z personelem
- Statystyki udostępnień
- Streszczenia sprawozdań
- Wpisy poświęcone linkom do stron na dany temat
- Udostępnianie artykułów, w których wymieniono naszą organizację
- Historie naszych sukcesów i porażek
- Historie z branży
- Treści edukacyjne Temat tygodnia Zdjęcia, filmy i grafika jako dodatek do wpisów
O autorce: Emily Weinberg jest blogerką, działającą w branży NGO, która prowadzi portal społeczności blogujących NGO 0 Nonprofit Blogging Community of Practice. Jej blog, zatytułowany The Nonprofit Blog Exchange, stanowi źródło informacji dla organizacji non-profit – co miesiąc zamieszcza wpisy z zestawieniami artykułów o NGO, trafiła też do rankingu 150 najlepszych blogów o tematyce NGO na świecie. O organizacjach non-profit oraz o mediach społecznościowych pisze również na swoim osobistym blogu pod tytułem Emily's World. Emily jest zapaloną researcherką i pisarką, zajmuje się również zarządzaniem treścią oraz danymi. Obecnie szuka możliwości rozwoju w obszarze DC (Direct Content). Więcej informacji można znaleźć na jej profilu LinkedIn.
Źródło: technologie.ngo.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.