Jak liderzy segmentu non profit tworzą autentyczną markę personalną na Instagramie? (cz. 1)
Czym jest Instagram nikomu już chyba tłumaczyć nie trzeba. Często jednak obok oficjalnego konta firmy, istnieje także konto jej prezesa. O tym, jak powinien je prowadzić, tak aby wspierać markę zarządzanej przez siebie firmy, dowiecie się z poniższego artykułu.
Instagram, jeden z najbardziej znanych kanałów social media, jest także bardzo popularny wśród przywódców państw, rządów i szefów globalnych korporacji. Według badania „Światowi przywódcy na Instagramie” przeprowadzonego przez firmę Burson-Marsteller, mówiącego o tym, jak rządzący, organizacje 136 krajów, posiadają swoje konta na Instagramie i reprezentują 70% wszystkich członków Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Instagram polega na dzieleniu się z innymi swoimi zdjęciami, w celu przekazania im ciekawych historii. Platforma ta przyciąga wiele marek, z racji możliwości storytellingu.
Jego wizualna natura powoduje natomiast, że jest on najlepszym kanałem dla dyrektorów wykonawczych do informowania interesariuszy. Jednak, żeby pozostać efektywnym, liderzy segmentu non profit muszą przodować w znajomości swojej marki, jak i w zrozumieniu dokładnej misji swojej organizacji oraz strategii na Instagramie i innych kanałach social media. Co jeszcze tworzy efektywnego lidera, jego osobistą markę, oprócz posiadania swojej własnej strategii? Chodzi o autentyczność, na którą składają się:
- Oryginalność – odzwierciedla charakter, zachowania, wartości i wizję.
- Odmienność – jest wyrażana w unikalny sposób i jasno zdefiniowana, tak aby odbiorcy od razu mogli określić się, po której są stronie.
- Właściwość – musi dotrzeć do odbiorców.
- Widzialność – musi być widzialna, stać się źródłem informacji dla dziennikarzy (cytaty), tematem rozmów ze znajomymi z pracy oraz, wcześniej wymienionym sposobem informowania interesariuszy.
- Precyzyjność – jest dokładna, skoncentrowana dokładnie na temacie.
- Autorytet – konieczne jest aby pokazać, iż jest się ekspertem w danej dziedzinie, temacie, związanym z misją swojej organizacji i zbierania funduszy.
- Dobra reputacja – kanał musi mieć dobrą reputację, być prowadzony z pokorą, po ludzku i zawierać elementy humorystyczne.
- Oryginalność
To, co Thomas udostępnia, nie jest tylko standardowymi informacjami PR o muzeum i jego programie. Dzieli się z fanami zdjęciami I refleksjami z delegacji.
- Odmienność
Thomas jest świetnym fotografem. Profesjonalizm wyróżnia jego zdjęcia, każde jest małym dziełem sztuki, każde się wyróżnia.
- Właściwość
Odbiorcami są oczywiście darczyńcy muzeum, jego goście oraz znajomi z branży. Przy okazji konferencji dla muzeów, Thomas wykorzystał obraz, sztukę aby pokazać wewnętrzną historię swojej pracy.
- Widzialność
Podczas spotkania darczyńców z dziećmi odwiedzającymi muzeum skoncentrował się na tych wydarzeniach, zamiast na dziełach sztuki – odzew fanów był ogromny.
Źródło: Beth’s Blog