Założona w 1924 roku wiodąca organizacja mająca na celu poprawę jakości życia poprzez badania naukowe i edukację w zakresie kardiologii i profilaktyki przeciwzawałowej raczej nie musi walczyć o rozpoznawalność. Są guru w zakresie fundraisingu, wciąż poszukując nowych, innowacyjnych ścieżek pozwalających na zwiększenie świadomości i pozyskiwanie funduszy.
Na szczeblu narodowym, The American Heart Association jest rozpoznawalną marką, ale co z pojedynczymi osobami? Oto historia tego, jak mała fundacja z Kansas City wyszła z pudełka, by stworzyć wpływowy sposób wyświetlania treści w social media, dopełniając ich witrynę, prowadząc nie tylko do popularyzacji potrzeb finansowych, ale sprawiając, że ich Marsz Serca & Zawału zaistniała na Twitterze zaledwie godziny po jej uruchomieniu. Wykorzystali siłę mediów społecznościowych do osiągnięcia swoich celów, a samo zjawisko przewyższyło ich oczekiwania, udowadniając jak owocne może być działanie w cyfrowym świecie, jeśli przywoła się go do życia.
Ciara O'Brien Murray, Dyrektor Komunikacji Kansas City i Szefowa ds. Social Media Środkowo-Zachodniego Oddziału AHA w Overland Park, widziała możliwość „rozbuchania” entuzjazmu i pozyskania donacji, poprzez wysunięcie social media na główną pozycję w Marszu Serca & Zawału Kansas City 2014. „Chciałam zrobić coś innego i fajnego, by coś przedstawić”, mówi Murray.
Pierwsze kroki do sukcesu Murray podjęła nieco ponad 3 tygodnie przed zaplanowanym na 31 maja wydarzeniem, podczas comiesięcznej konferencji social media z innymi oddziałami AHA. Nawiązując do sukcesu twitterowej relacji na żywo na poprzednim evencie fundraisingowym, Murray wspomniała o nadziejach na podniesienie poprzeczki podczas Marszu Serca. „Uświadomiłam sobie, że relacja na Twitterze będzie niewystarczająca, ale nie byłam pewna, czy mamy środki, by pójść dalej kampanią o większym zasięgu. Wtedy ktoś rzucił, że nasze biuro krajowe pracowało z Tintem, wizualnym narzędziem do opowiadania społecznej historii organizacji”.
Murray kontynuuje: „I wtedy nagle otrzymałam doskonałą platformę social media mogącą zintegrować Twittera, Facebooka, Instagrama i resztę.”
Murray wciąż potrzebowała dynamicznej „kurtyny” do pokazywania postów z mediów społecznościowych. Angie Galindo, Dyrektor Wykonawczy AHA, skontaktowała się z zakontraktowanym sponsorem, by sprawdzić, czy byłby w stanie zbudować wielką Ścianę Hołdu, w ramach donacji. Ten skierował ją do firmy architektonicznej w Shawnee Mission (Kansas), która chciała przenieść projekt społecznościowego kanału zbiorczego na „następny poziom”. Firma zaoferowała stworzenie trójwymiarowego, żywego centrum mediów społecznościowych dla Marszu Serca, aby ich ściana społecznościowa nabrała życia. AHA była wdzięczna za tak wielkie wsparcie i z nadzieją patrzy na współpracę ze sponsorami przy kolejnych wydarzeniach.
Ale co z samą treścią informacji w mediach społecznościowych? Wiedząc, jak wiele par oczu będzie skierowanych na jej wysiłki, Murray chciała sięgnąć gwiazd. „Nasze krajowe dowództwo wybrało trzy miasta, które miały pilotować to dla AHA. Obiecałam zrobić to jak najlepiej”.
Pozytywne aspekty tej akcji miały wieloraki wymiar:
- hashtag KCHeartWalk był popularny przez 9 godzin w dniu Marszu Sreca
- W trakcie 2. i 3. godziny Marszu, KCHeartWalk było na 2. i 1. miejscu w Kansas City
- Ponad 260 tysięcy osób otrzymało wiadomości tagowane KCHeartWalk w trakcie godzin roboczych centrum mediów społecznościowych. Według Twittera, zasięg objął potencjalnie 400 tysięcy osób.
- Prawie 900 postów zostało opublikowanych podczas trwania akcji społecznościowej KCHeartWalk, w tym ponad 600 z samego Twittera
- W trakcie wydarzenia, na Twitterze pojawiło się 70 nowych obserwujących, a na Facebooku 40 fanów
W tym samym czasie, Marsz Serca & Zawału Kansas City 2014 przyniósł dochody w wysokości 850 tysięcy dolarów.
Patrząc wstecz – i w przyszłość – Murray widzi wiele korzyści płynących z wykorzystania tego typu ekranów w sektorze non-profit. Biorąc pod uwagę własne doświadczenie z 31. maja, wierzy, że istnieje potencjał, by zintegrować tego typu ścianę społecznościową z przekazywaniem donacji - „jeśli każde zdjęcie na ścianie mówiłoby - Wesprzyj teraz! - i kierowało ludzi do naszej strony fundraisingowej.” Uważa także, że mogłoby to zostać wykorzystane, by tworzyć powiązane z organizacją hashtagi, ustanawiając przyjacielską rywalizację między sponsorami lub departamentami tej samej organizacji. „Jesteśmy bardzo podekscytowani wizją wypróbowania czegoś takiego w 2015 roku.” Sukces mediów społecznościowych w tegorocznym Marszu Serca ustawił oddział w Kansas City na pozycji lidera. AHA użyje takich samych społecznościowych kanałów podczas nowojorskiego Marszu Serca 18. czerwca i wielu innych wydarzeń w ciągu całego roku.
Źródło: Technologie.ngo.pl