Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
W poprzednich artykułach opisane zostały funkcjonalności Facebooka. Tym razem krótko radzimy, jakie działania warto podejmować, a jakich nie - aby organizacja z sukcesem zaistniała w serwisie społecznościowym.
Co robić?
- Jeśli twoja organizacja zdecyduje się na prowadzenie strony na Facebooku, ustalcie, kto będzie za nią odpowiadał. Warto mieć jedną lub dwie osoby, które między siebie rozdzialają zadania związane z publikowaniem, odpowiadaniem na komentarze, śledzeniem ruchu.
- Sprawdzaj regularnie statystyki, obserwuj swoją publiczność i zobacz, z kim rozmawiasz. Warto poświęcić temu chociaż 10-15 min dziennie.
- Pamiętaj, że wpisy można przygotować wcześniej i zaprogramować datę publikacji, wybierając ikonę zegara w polu wpisu.
- Publikuj różne treści – raz artykuł, raz ciekawostkę, raz informację o tym, co u ciebie w organizacji, a może spróbuj zorganizować konkurs? Takie działania zainteresują twoich fanów i sprawią, że zapamiętają twoją stronę.
- Odpowiadaj na pytania od fanów zamieszczane na twojej stronie. Dziękuj za miłe słowa, odpowiadaj na trudne komentarze. To twoja przestrzeń w której musisz być obecny/obecna.
- Przeglądaj blogi na temat mediów społecznościowych (często blogi są prowadzone przez fimry, które oferują usługi PR na Facebooku) – w poszukiwaniu inspiracji i informacji na temat zmian wewnątrz Facebooka.
- Próbuj nowości – reklamy, promowanie postów. Każde z tych narzędzi możesz wykorzystać raz, a potem sprawdzić jakie przyniosło efekty. Jeśli efekty są zgodne z oczekiwaniami – może warto pomyśleć nad wykorzystaniem tego narzędzia?
Czego nie robić?
- Nie klikaj „Lubię to!” pod swoimi własnymi zdjęciami i postami. Lepiej nie mieć żadnych „lajków”, niż serię zdjęć lubianych tylko przez siebie. Czytelnicy to widzą i zwracają na to uwagę.
- Nie prowadź wyłącznie autopromocji. Strona na Facebooku to nie tylko miejsce na dokumentację działalności twojej organizacji. Pisz o tym, co robią twoi partnerzy albo organizacje pracujące w podobnej tematyce. Oznaczaj je wykorzystując @ w postach i komentarzach. Buduj relacje.
- Nie publikuj za często – jeden wpis dziennie powinien w zupełności wystarczyć.
- Gdy zadano ci pytanie lub zaadresowano komentarz – nie milcz. To najgorszy błąd prowadzenia stron i innych sposobów komunikacji w serwisach społecznościowych.
- Nie usuwaj niepochlebnych komentarzy – jeśli już twoja organizacja prowadzi publiczną przestrzeń do dyskusji w postaci strony na Facebooku, to staje się otwarte na pozytywne i negatywne komentarze. Odpowiedz, ale nie usuwaj.
Źródło: Technologie.org
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.