Przed Nowym Rokiem postanowiliśmy dla was przygotować technologiczny horoskop na 2014 rok. Nie ma w nim znaków z zodiaku, są za to przewidywania. Wróżymy i przewidujemy, jakie technologie będą wyznaczyć trendy w 2014 roku. Nie wierzycie, że wiemy co przyniesie Nowy Rok? Sprawdźcie, co wywróżyliśmy i przekonajcie się sami.
Rok 2014 pod znakiem technologii mobilnych
Wszystkie znaki na niebie i ziemi jasno pokazują, że nadchodzący 2014 rok będzie bezsprzecznie należał do technologii mobilnych. Popularność smartfonów liczy się dwucyfrowym przyrostem procentowym w skali roku. Coraz więcej Polaków posiada urządzenia mobilne i korzysta z możliwości, jakie daje przenośny internet. Nadchodzący rok może przynieść prawdziwą eksplozję sprzedaży urządzeń mobilnych.
W 2013 smartfony posiadało 33 proc. użytkowników telefonii komórkowej. W przyszły roku ten odsetek ma sięgnąć 51 proc. Użytkownicy smartfonów najchętniej korzystają ze stron mobilnych 38 proc. Warto pamiętać o responsywności strony w przyszłym roku.
Content Marketing
Content marketing wciąż brzmi dla ciebie bardzo nieznajomo? Niedobrze. Zwłaszcza, jeżeli chcesz, aby strona twojej organizacji docierała do jak największej liczby odbiorców. Rok 2014, jak pokazują gwiazdy, będzie rokiem dobrych treści. Content marketing to w skrócie strategia tworzenia treści atrakcyjnych dla użytkowników i przyjaznych dla Google. Od kiedy firma z USA wprowadziła mechanizmy Panda i Pingwin oryginalne treści stały się podstawą pozycjonowania. Dlatego jeszcze przed Nowym Rokiem pomyśl nad strategią, która pozwoli ci dostarczać użytkownikom twojej strony atrakcyjne i ciekawe treści.
Media społecznościowe
Facebook, Google Plus, Instagram, YouTube, do którego z tych mediów społecznościowych będzie należał rok 2014? Do wszystkich. Wszystko wskazuje na to, że wśród technologii media społecznościowe będą nadal odgrywały bardzo ważną rolę. Dlatego jeśli twoja organizacja nie wykorzystuje ich potencjału, albo nie wykorzystuje go w pełni, po Nowym Roku należy to koniecznie zmienić. Media społecznościowe nie tylko angażują twoich odbiorców i stanowią doskonały kanał komunikacji, ale są coraz ważniejszym elementem strategii pozycjonowania.
Chmura
Technologiczni astrologowie nie mają złudzeń, co do tego, że technologia chmurowa również będzie jednym ze znaków rozpoznawczych 2014 roku. Dlaczego? W ciągu trzech najbliższych lat trzykrotnie zwiększy się przesył danych. To oznacza, że będziemy operować coraz większą liczbą coraz większych plików. Do tego należy dodać aplikacje, które coraz rzadziej instalujemy w naszych komputerach. Systemy wymiany plików zbliżone do Google Docs – łatwość ich obsługi i coraz większa popularność – wskazują jednoznacznie, że w coraz większym stopniu będziemy korzystać z technologii chmurowej nie tylko w pracy. Dla organizacji chmura jest również przyjaznym i tanim sposobem trzymania zasobów i wymiany dokumentów.
Źródło: technologie.ngo.pl