Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
'Filozofia dialogu', Ewa Gałązka, Gazeta Wyborcza, 23 września 2002
Magda Dobranowska-Wittels, ngo.pl (opr.)
'Korczak: nowa antropologia wychowania' - pod takim tytułem przebiegała w Warszawie międzynarodowa konferencja naukowa, która zakończyła się w sobotę 21 września 2002. W Gazecie Wyborczej relacja Ewy Gałązki.
Podczas konferencji przedstawiono bogate dziedzictwo filozoficzne, z którego korzystał Janusz Korczak w pracy z dziećmi. W wystąpieniach ukazywano myśl Korczaka w kontekście dylematów i zagrożeń współczesnej kultury. Jednym z głównych motywów konferencji była relacja teorii i praktyki w dziele Korczaka. Zarówno teoretycy, jak i praktycy wskazywali na koniecznośc relacji dzecko-wychowawca jako dwóch pełnoprawnych podmiotów.
Organizatorami konferencji byli: Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, Instytut Kultury Polskiej UW, Żydowski Instytut Historyczny, Instytut Badań Literackich PAN, Wydział Pedagogiczny UW oraz Fundacja im. Friedricha Eberta.
Więcej w Gazecie Wyborczej.
Organizatorami konferencji byli: Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, Instytut Kultury Polskiej UW, Żydowski Instytut Historyczny, Instytut Badań Literackich PAN, Wydział Pedagogiczny UW oraz Fundacja im. Friedricha Eberta.
Więcej w Gazecie Wyborczej.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.