Ełk. Prezydent Miasta stawia wysoką poprzeczkę organizacjom pozarządowym ubiegającym się o dofinansowanie z miejskiego budżetu
W środę, 28 listopada Rada Organizacji Pozarządowych Powiatu Ełckiego spotkała się w Urzędzie Miasta z Prezydentem Miasta, Panem Tomaszem Andrukiewiczem. Na spotkaniu poruszone zostały bardzo istotne tematy, między innymi sprawa udzielania dofinansowania działam organizacji przez Urząd Miasta.
Według wielu organizacji staje się ona co roku
bardziej skomplikowana i wiele organizacji miało trudności z
dostosowaniem się do coraz wyższych wymagań. Prezydent potwierdził
celowość takich działań i zapewnił, że mają one doprowadzić do
podnoszenia umiejętności organizacji w pozyskiwaniu coraz wyższych
dotacji, także z funduszy zagranicznych. Zapewnił, że jego
pracownicy są zawsze gotowi do udzielania niezbędnych wyjaśnień
oraz do świadczenia pomocy organizacjom mającym trudności z
wypełnieniem wniosku.
Prezydent zapewnił, że umożliwi Radzie
Organizacji Pozarządowych Powiatu Ełckiego opiniowanie wszelkich
dokumentów dotyczących organizacji pozarządowych już na etapie ich
tworzenia, w tym budżetu w części dotyczącej tych organizacji.
Jest to bardzo istotne zapewnienie, ponieważ dzięki temu Rada
będzie miała realny wpływ na prawo lokalne w obrębie którego
poruszają się miejskie organizacje pozarządowe.
Przedstawiciele Rady mają też zapewnione
miejsce w Konwencie Ełckiej Karty Współpracy, stanowiącej ciało
doradcze Prezydenta miasta oraz w komisji grantowej. Rada ma także
brać udział w organizowaniu spotkań oraz imprez sektora
pozarządowego.
Dzięki tym działaniom Rada będzie mogła
aktywnie uczestniczyć w życiu organizacji, przyczyniać się do
integracji w sektorze, a także poznawać ich potrzeby, słabe i mocne
strony. Przyczyni się to tez do umocnienia pozycji rady jako
przedstawiciela organizacji pozarządowych.
Wzajemnie Rada zobowiązała się do aktywnego działania na rzecz sektora pozarządowego, promowania działalności organizacji pozarządowych , a także do czynnego udziału w przedsięwzięciach Urzędu Miasta.