Matematyka stała się dziedziną, którą wielu stara się pominąć w dalszej edukacji. Niestety, jest to powszechny problem. W całej Europie na uczelniach wyższych brakuje studentów kierunków ścisłych, a co za tym idzie – specjalistów w wielu dziedzinach i firmach technicznych. Na wzbudzenie sympatii do tej dziedziny sposób znalazło IV Liceum Ogólnokształcące w Elblągu – kolejny raz organizuje 24-godzinny maraton.
Maraton Matematyczny to połączenie nauki z imprezą. – Spojrzenie na nauki ścisłe z perspektywy zabawy powoduje, że nasze odczucia nie są od razu negatywne. Idąc w tym kierunku, cel i forma, w jakiej zostanie przedstawiony Maraton, na pewno to ułatwi – mówi Monika Kirol ze sztabu organizacyjnego wydarzenia.
Przygotowania do Maratonu Matematycznego, rozpoczęły się w lutym tego roku. W ramach projektu uczniowie elbląskich liceów uczestniczyli w warsztatach: plastycznych, dziennikarskich, organizacyjnych, filmowych oraz z grafiki komputerowej. Wszystko to pozwoliło im przygotować się do zrealizowania głównego przedsięwzięcia – całodobowego Maratonu Matematycznego, który rozpocznie się 30 maja (niedziela) o godzinie 8.00.
Główną częścią Maratonu będzie całodobowe rozwiązywanie zadań o różnym stopniu trudności przez licealistów w auli IV Liceum Ogólnokształcącego w Elblągu. Kolejnym podjętym przez nich działaniem będzie finał konkursu matematycznego dla uczniów gimnazjów z powiatu elbląskiego. Finalistów wyłoniono w internetowych eliminacjach, w których wzięło udział 179 uczniów z 14 szkół. Oprócz tego do konkursu dla VIP-ów zostaną zaproszeni dziennikarze i osoby poważane przez młodzież, które swoimi działaniami przyczyniły się do zorganizowania Maratonu. Oni również będą mogli spróbować swoich sił w rozwiązywaniu zadań. – Oczywiście, jak na zabawę przystało, naszym potyczkom matematycznym będzie towarzyszyło wiele atrakcji. Jedną z wielu będzie pokaz robotów dla uczniów szkół podstawowych. Podczas pokazu dzieci będą mogły wziąć udział w wyścigu krzykaczy lub tańcu robotów – informuje Monika Kirol.
Projekt „Maraton Matematyczny” realizowany przez Fabrykę Działań Niemożliwych w ramach Programu „Młodzież w działaniu” Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej