24 maja odbyła się kolejna debata o filantropii. Tym razem uczestnicy spotkania dyskutowali o granicy pomiędzy filantropią a wizerunkiem.
Pretekstem do spotkania była prezentacja drugiego filmu
zrealizowanego w ramach przedsięwzięcia Fundacji Elbląg „Oblicza
elbląskiej filantropii”. Głównymi bohaterami filmu byli szefowie
firmy Techtrans – Andrzej Szmit i Ireneusz
Ziemiński.
Twórcy filmu, Tomasz Franciuk i Kuba Qbi Strumiński,
starali się wyjaśnić, czy istnieje zależność pomiędzy
dobroczynnością a budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa. Na pytania
o granice pomiędzy PR-em a filantropią odpowiadali m.in. Piotr
Derlukiewicz, dziennikarz i szef Elbląskiej Gazety Internetowej
„Portel”, dr Krzysztof Sidorkiewicz, politolog z Państwowej
Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu oraz Bogumiła
Salmonowicz, doradca personalny.
Młodzi filmowcy ze studia Fundacji Elbląg odwiedzili również z
kamerą tych, którym firma Techtrans pomaga. Nie zabrakło oczywiście
klubu sportowego „Techtrans-Darad", który może pochwalić się
grą w ekstraklasie. Prezes klubu, Zenon Korzeniowski, mówił
m.in. o początkach współpracy z przedsiębiorstwem.
Po prezentacji filmu odbędzie się debata, w trakcie której
zaproszeni goście, wspólnie z filantropami, zastanawiali się nad
zależnością pomiędzy dobroczynnością a PR-em. Zaproszeni goście
wyrazili pogląd, iż wspieranie działalności sportowej wychodzi na
dobre nie tylko firmom i klubom sportowym, ale przede wszystkim
kibicom. Piotr Derlukiewicz zwrócił uwagę, iż kibicowanie lokalnym
drużynom bardzo dobrze wpływa na lokalne społeczności, które
jednoczą się wokół swoich faworytów. Natomiast dr Krzystof
Sidorkiewicz wyraził nadzieję, iż w Polsce znajdzie się więcej
„Abramowiczów” (od Romana Abramowicz, właściciela klubu Chelsea
London), którzy będą wspierać działalność sportową.
Debata odbyła się w ramach projektu „Oblicza elbląskiej
filantropii” realizowanego ze środków Unii Europejskiej.