Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Dz. Niepełnosprawny pracownik za drogi dla PFRON
Magda Dobranowska-Wittels, ngo.pl (opr.)
PFRON zatrudnił do kampanii "Pełnosprawni w pracy" aktora, aby udawał kalectwo. Ponieważ zatrudnienie zdrowego człowieka jest tańsze i pracuje on wydajniej.
Kampania "Pełnosprawni w pracy" ma zachęcać przedsiębiorców do
zatrudniania niepełnosprawnych, jednak w telewizyjnym spocie
promującym zatrudnianie osób niepełnosprawnych wystąpił zupełnie
sprawny aktor.
PFRON (częściowo sfinansował tę kampanię, za resztę - 72% - zapłaciła Unia Europejska) nie widzi w tym nic niestosownego i tłumaczy w piśmie rzeczniczki prasowej, że celem kampanii społecznej nie jest pokazanie prawdziwej osoby, lecz zasygnalizowanie problemu.
Według Funduszu "oczywiste jest, że profesjonalista znacznie lepiej poradzi sobie z zadaniem aktorskim, tym samym lepiej wyrazi treści, emocje i założenia, które chcieliśmy przekazać". Dodatkowym argumentem przemawiającym za zatrudnianiem aktora pełnosprawnego jest to, że osoba niepełnosprawna nie byłaby w stanie sprostać reżimowi czasowemu i stresowi podczas zdjęć i mógłby powodować opóźnienia w realizacji spotu, co wpływałoby na koszty.
Mirosław Mielniczuk, pełnomocnik ds. osób niepełnosprawnych i wiceminister w resorcie pracy i polityki społecznej.
przyznał, że takie tłumaczenie jest "irytujące", i wyraził nadzieję, że "następnym razem PFRON dopilnuje tej kwestii".
Więcej: "Niepełnosprawnego w reklamie udawał aktor", Magdalena Janczewska , Dziennik, 24 maja 2007,
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=45702
PFRON (częściowo sfinansował tę kampanię, za resztę - 72% - zapłaciła Unia Europejska) nie widzi w tym nic niestosownego i tłumaczy w piśmie rzeczniczki prasowej, że celem kampanii społecznej nie jest pokazanie prawdziwej osoby, lecz zasygnalizowanie problemu.
Według Funduszu "oczywiste jest, że profesjonalista znacznie lepiej poradzi sobie z zadaniem aktorskim, tym samym lepiej wyrazi treści, emocje i założenia, które chcieliśmy przekazać". Dodatkowym argumentem przemawiającym za zatrudnianiem aktora pełnosprawnego jest to, że osoba niepełnosprawna nie byłaby w stanie sprostać reżimowi czasowemu i stresowi podczas zdjęć i mógłby powodować opóźnienia w realizacji spotu, co wpływałoby na koszty.
Mirosław Mielniczuk, pełnomocnik ds. osób niepełnosprawnych i wiceminister w resorcie pracy i polityki społecznej.
przyznał, że takie tłumaczenie jest "irytujące", i wyraził nadzieję, że "następnym razem PFRON dopilnuje tej kwestii".
Więcej: "Niepełnosprawnego w reklamie udawał aktor", Magdalena Janczewska , Dziennik, 24 maja 2007,
http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=45702
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.