Dołącz do platformy streamingowej Stagebay i wspieraj #GivingTuesday 2020
Po #BlackFriday i #CyberMonday przychodzi czas na #GivingTuesday. Dawanie wobec wydawania. Robienie czegoś dla siebie, a potem dla innych. Tak swoje działania opisują promotorzy akcji #GivingTuesday – zapoczątkowanej w USA dobroczynnej inicjatywy społecznej, która jednoczy nas wokół idei pomagania.
W tym roku z powodu licznych restrykcji związanych z aktywnością z przestrzeni publicznej, duża część akcji i „dobrego hałasu” przeniesie się do Internetu. Do inicjatywy dołączyła właśnie platforma live streamingowa Stagebay, która pozwala artystom z całego świata przeprowadzać eventy kulturalne na żywo i wspólnie przetrwać ciężkie czasy pandemii.
#GivingTuesday – odrobina dobroczynności w czasach zarazy
Zaplanowana na 1 grudnia 2020 akcja #GivingTuesday historią sięga do 1874 roku, od kiedy to na ulicy 92 w Nowym Jorku zaczęły regularnie odbywać się wydarzenia charytatywne. Dopiero w 2012 roku inicjatywa ta przekształciła się w zorganizowaną akcję wykorzystującą media społecznościowe (stąd też hasztag przed nazwą akcji). Początkowo miał to być jednorazowy eksperyment społeczny stawiający pomoc innym w opozycji do globalnego konsumpcjonizmu. Nieprzypadkowo została więc wybrana data eventu, która przypada tuż po BlackFriday i CyberMonday – świętach zakupowego szaleństwa.
Hasłem przyświecającym akcji było nieskrępowane dzielenie się z potrzebującymi. Nieskrępowane, bo nikt – nawet pomysłodawca akcji – nie narzucał nikomu tego, w jaki sposób udzielać wsparcia. Rozmiar i zakres dobroczynności ograniczają wyłącznie pomysły osób, firm i organizacji społecznych, które włączają się w akcję.
Każdy może wziąć udział w #GivingTuesday
Organizatorzy akcji zachęcają, by po prostu w tym szczególnym dniu dzielić się tym, co mamy. Może to być zbiórka żywności lub ubrań, przekazanie datków na organizacje pomagające potrzebującym, zorganizowanie akcji charytatywnej, przekazanie jakiegoś przedmiotu na aukcję, czy zorganizowanie wydarzenia, z którego dochody zostaną przeznaczone na szczytny cel. Ofiarować można również wartości niematerialne – swój czas, zaangażowanie, umiejętności lub rozpowszechnianie informacji o inicjatywie w mediach społecznościowych.
Do dzisiaj inicjatywa #GivingTuesday obecna jest już oficjalnie w ponad 70 krajach. Tylko w samym USA od 2012 roku na cele dobroczynne przekazano ponad 1 miliard dolarów, a drugie tyle wyniosła wartość przekazanych produktów i usług. Akcję oficjalnie wsparło też wiele gwiazd światowego formatu i globalnych korporacji.
Dołącz do Stagebay i wspieraj szlachetną inicjatywę
Polska dołączyła do inicjatywy #GivingTuesday w 2018 roku. Liderem ruchu jest Fundacja FaniMani, która aktywnie wspiera organizacje społeczne w zbieraniu funduszy i organizacji wydarzeń charytatywnych. Aktualnie w akcję włączonych jest już kilkadziesiąt firm i organizacji.
W tym roku do partnerów #GivingTuesday dołączyła także nowoczesna platforma streamingowa Stagebay. To serwis będący wsparciem dla artystów, którym pandemia zabrała możliwość aktywności scenicznej.
Za pomocą Stagebay można na żywo transmitować koncerty, recitale, stand-upy i inne wydarzenia kulturalne i docierać do fanów na całym świecie. Bez profesjonalnych narzędzi, bez drogiej ekipy filmującej i bez zbędnych kosztów. Serwis ten daje możliwość udostępniania live’ów, które za drobną opłatą (wykupieniem wirtualnego biletu) może obejrzeć każdy zainteresowany. Zachęca też do aktywnej promocji, systematycznej budowy bazy widzów i podejmowania interakcji z nimi. Oprócz zarobku na sprzedaży biletów, użytkownicy mogą też zarabiać na napiwkach zadowolonych widzów.
Jak pomagać ze Stagebay?
Działanie Stagebay opiera się na bardzo prostych zasadach, a więc i dołączenie do akcji #GivingTuesday nie wymaga żadnych skomplikowanych działań. Wszyscy artyści – DJ-e, influencerzy, aktorzy, muzycy i wielu innych – mogą wziąć udział.
Do #GivingTuesday na platformie Stagebay można dołączyć w następujący sposób:
1. Założyć konto artysty na Stagebay.com
2. Utworzyć wydarzenie i oznaczyć je #GivingTuesday. Stagebay zajmie się promocją streamów oznaczonych tym hasztagiem.
3. Rozpropagować wydarzenie w mediach społecznościowych, by sprzedać jak najwięcej charytatywnych “biletów” i zachęcić innych do działania.
4. 1 grudnia 2020 roku stworzyć jak najlepsze widowisko online.
5. Po zakończonym streamingu przekazać zebrane środki na wspierany cel.
To nie tylko sposób na włączenie się w świetną akcję i wspieranie innych, ale też doskonała okazja do tego, by dotrzeć do widzów na całym świecie. Zarówno organizatorzy #GivingTuesday, jak i sam Stagebay zdają sobie sprawę z tego, jak ważne w czasie pandemii i obostrzeń są działania online.
Data wydarzenia: 1 grudnia 2020
Patronat: givingtuesdaypl.org
Partner: stagebay.com
Źródło: givingtuesdaypl.org