Kluczową rzeczą w promocji organizacji jest organizowanie akcji, dzięki którym zostanie ona zauważona. Tego rodzaju aktywność pomoże wyjść z naszą działalnością poza granice miasta, a niekiedy umożliwia wkroczenie na rynek ogólnopolski.
W minionym tygodniu Fundacja Orange wystartowała z programem Mega Misja, który ma na celu przygotować dzieci w wieku 6-10 lat do odpowiedzialnego korzystania z internetu. Dzięki tej akcji dowiedzą się, jak wyszukiwać informacje w sieci, poznają reguły netykiety, a także zaznajomią się tematyką bezpiecznego korzystania z urządzeń mobilnych.
Mówi Iwona Kamińska, koordynatorka programu Mega Misja w Fundacji Orange: – Świadomy i bezpieczny kontakt z technologiami to podstawa tego, aby dzieci wykorzystywały je z pożytkiem dla swojego rozwoju. A cyfrowe kompetencje będą im niezbędne w przyszłości.
Akcją dotychczas zainteresowało się 436 szkół z całej Polski. To dobitnie obrazuje, że ludzie czekają na takie wydarzenia i chcą się w nie angażować.
A co, gdy mamy pomysł na projekt, ale organizacja nie jest kojarzona z jakąkolwiek marką i jej środki są minimalne? Nie możemy załamywać rąk!
Oto kilka podpowiedzi, jak zorganizować udaną akcję społeczną (wg Ewy Krupy, prezes Fundacji Orange):
-
Ustalając cel naszej akcji, musimy dokładnie zdiagnozować problem, którym chcemy się zająć oraz rzetelnie rozpoznać środowisko, w którym chcemy pracować. Ułatwi nam to kontakt z ludźmi, na których ukierunkowujemy naszą działalność, a oni zobaczą, że jesteśmy zainteresowani ich problemami.
-
Musimy patrzeć daleko w przyszłość, wyznaczając sobie cele na rok, dwa a nawet pięć czy dziesięć lat. Takie zabiegi pomogą nam lepiej przewidzieć efekty, które niekoniecznie są natychmiastowe.
-
Ważne jest wchodzenie w partnerstwa z innymi placówkami, firmami czy organizacjami. Dzięki temu możemy zapraszać do naszych projektów specjalistów, którzy chętnie wypowiedzą się na dany temat, aby zostać zasponsorowani.
-
Trzeba cały czas obserwować przebieg akcji, weryfikować i sprawdzać co działa, a co nie funkcjonuje należycie. Z wyciągniętych wniosków wprowadzać zmiany w projekcie.
- Gdy szukamy wsparcia finansowego, nie możemy zwracać się o nie tylko do komercyjnych źródeł. Nie bójmy się pomyśleć o wsparciu firm, które oprócz sponsoringu mogą być dla nas partnerem, który chętnie podzieli się swoimi doświadczeniem, wiedzą i da możliwość transferu naturalnych kompetencji firmy do sfery społecznej.
Posiadając taką wiedzę, wiemy już, jak stworzyć dobry projekt i jak ubiegać się o dofinansowanie. Ale czym jest nawet najlepsza akcja, jeśli jej beneficjenci nie będą mieli pojęcia o jej istnieniu? Reklama odgrywa tu jedną z istotniejszych ról. W ramach jej przygotowania powinniśmy w pierwszej kolejności stworzyć stronę naszej organizacji na Facebooku, ponieważ według obiegowej opinii, jeśli kogoś nie ma w sieciach społecznościowych, to prawdopodobnie wcale nie istnieje.
Jeśli już posiadamy taką witrynę, dobrym zabiegiem jest utworzenie wydarzenia naszej akcji, w którym znajdą się najważniejsze informacje.
Gdy już to zrobimy, możemy zgłosić się do lokalnej gazety lub rozgłośni radiowej, a nawet do proboszcza okolicznej parafii. Takie instytucje chętnie udzielają pomocy instytucjom, które chcą zrobić coś dobrego dla innych.
Dobrym przykładem dynamicznie rozwijającej się organizacji, która nie ma dużego zaplecza finansowego jest Fundacja Bezmiar, zajmująca się zachęcaniem ludzi do wspólnego działania i rozwijania kreatywności. Ma ona dobrze zbudowaną stronę na Facebooku, gdzie znajdują się najważniejsze informacje dotyczące organizacji, publikowane są wydarzenia z opisem akcji, które mają nastąpić, ale również widzimy tam opisy projektów organizowanych w przeszłości, wzbogacone o fotorelację. Fundacja umożliwia również internetowe zapisy na akcje które organizuje np. Jesienne bieganie w Puławach. Dzięki takim działaniom o przedsięwzięciu może usłyszeć więcej osób, a uczestnictwo w wydarzeniu jest prostsze. Tworzy ona również oddzielne strony, takie jak Fundacja Bezmiar na sportowo, gdzie publikuje informacje i teksty związane z danym zdarzeniem.
Prowadzenie działania w taki sposób zachęca do uważniejszego przyglądania się daną tematyką, co może skutkować zainteresowaniem, chęcią wzięcia udziału i rozpowszechnianiem poznanych informacji w kręgach znajomych i bliskich.
Organizowanie różnych akcji i eventów jest bardzo ważnym aspektem prowadzenia organizacji pozarządowej, a dobre rozreklamowanie go może przynieść mu nieprzeciętną popularność. Dlatego nie bójmy się działać, planujmy akcje, które sprawią , że pomożemy potrzebującym, a także zadbamy o rozpoznawalność naszej działalności w różnych sferach.
Źródło: Technologie.ngo.pl