Orlen S.A., Tikurilla Polska, Votum S.A., Totalizator Sportowy, Kalter Sp. z o.o., Mondelez Europe Services Oddział w Polsce, Grupa Allegro, Zefir – Tomasz Szeszycki, Ogólnopolskie Centrum Medyczne, zwycięzcami XIX edycji Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Po raz pierwszy przyznano też nagrodę w kategorii "Fundacja korporacyjna – projekt społeczny". Otrzymała ją Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Nagrody wręczono 8 czerwca br. w Warszawie.
W kategorii ZAANGAŻOWANIE LOKALNE wygrały dwie firmy: Tikkurila Polska SA i Zefir – Tomasz Szeszycki. Nagrodę za STRATEGIĘ SPOŁECZNEGO ZAANGAŻOWANIA, jako duża firma, nagrodę otrzymał Polski Koncern Naftowy „Orlen” SA, jako mała i średnia - Votum SA. W kategorii projekt społeczny nagrody otrzymali: Ogólnopolskie Centrum Medyczne, Kalter Sp. z o.o. oraz Mondelez Europe Services Oddział w Polsce właściciel marki Milka. Za WOLONTARIAT PRACOWNICZY nagrodę otrzymał Totalizator Sportowy Sp. z o.o. W kategorii NOWE TECHNOLOGIE W SPOŁECZNYM ZAANGAŻOWANIU: Grupa Allegro Sp. z o.o.
Po raz pierwszy Kapituła przyznała nagrodę w kategorii FUNDACJA KORPORACYJNA – PROJEKT SPOŁECZNY Otrzymała ją Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy.
Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 19 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. Tytuł „Dobroczyńca Roku” to konkretny certyfikat poszanowania wartości, rzetelności, dbania o klientów, społeczności skupione wokół marki, otoczenie firmy i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.
Partnerem kategorii "Fundacja korporacyjna – projekt społeczny" jest Forum Darczyńców. Konkurs wspierają: PARP, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Związek Firm Public Relations, Freshmail.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji są: CSRinfo.org, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ngo.pl, CRnavigator, Marketing przy kawie, Kompendium CSR.