Media społecznościowe opanowały wszystkie grupy wiekowe i społeczne. To również ogromna szansa na skuteczną komunikację III sektora z odbiorcami. Zobacz, jakie są plusy z bycia obecnym na największej platformie społecznościowej w Polsce i na świecie.
Decyzja o obecności na portalu społecznościowym powinna być dobrze przemyślana. Prowadzenie profilu wymaga administracji fanpagem i stałego kontaktu z jego użytkownikami. Oczywiście, nie dla każdej organizacji trzeciego sektora profil na Facebooku będzie optymalnym rozwiązaniem komunikacyjnym. Warto jest jednak zdawać sobie sprawę z możliwości, jakie roztacza przed nami Facebook. Tylko w Polsce na platformie obecnych jest 10 milionów internautów.
Facebook dla każdego
Social media opanowały praktycznie wszystkie grupy wiekowe i społeczne. Obecnie już co czwarty Polak ma swój profil na Facebooku. Co ciekawe, dla co drugiego polskiego internauty obecność w internecie jest tożsama z obecnością na Facebooku. Wśród nich najliczniejszą grupą są młodzi dorośli, najmniej liczną osoby powyżej 50 roku życia.
Facebook stanowi ogromną szansę dla trzeciego sektora, czego dowodzą rankingi liczby zaangażowanych uczestników fanpage’ów i interaktywności branż obecnych na tej platformie. W jednym i drugim zestawieniu profile trzeciego sektora zajmują pierwsze pozycje, co dowodzi, że internauci chętnie angażują się w komunikację internetową z platformami pozarządowymi.
Przykładowo, w marcu 2013, średnia dzienna liczba osób odnoszących się do fanpage’a psygarnij.pl to ponad 15 tysięcy osób. Stanowi to liczbę nie do osiągnięcia tradycyjnymi formami komunikacji.
Twoje narzędzie marketingowe
Co więcej, narzędzie Facebook Insight, pozwala na bardzo szczegółowe badanie bazy użytkowników fanpage’a, dzięki czemu dowiedzieć możemy się, jakie np. są przyczyny ruchu na stronie, co wzbudziło największe zainteresowanie użytkowników, kim są osoby zainteresowane działaniem organizacji. To wszystko bardzo cenne informacje, trudne do zdobycia jakąkolwiek inną drogą.
Źródło: technologie.ngo.pl