DiscoverPolishHistory.com – portal i anglojęzyczna wersja spotu kampanii BohaterON
Powstanie „Solidarności”, Bitwa Warszawska, Polacy w niemieckich obozach zagłady, Katyń, Rzeź Wołyńska, polscy piloci w bitwie o Anglię, Polacy ratujący Żydów – to wydarzenia, które znalazły się w spocie wyprodukowanym dla kampanii BohaterON. Materiał z anglojęzycznym lektorem zostanie umieszczony na portalu DiscoverPolishHistory.com – to pierwszy krok ku rozszerzeniu działań kampanii BohaterON za granicą.
Od 1 września do 6 października – w symbolicznym czasie trwania Wojny Obronnej w 1939 roku – spot w wersji anglojęzycznej będzie udostępniony na www.discoverpolishhistory.com oraz w mediach społecznościowych, dedykowanych kampanii BohaterON – włącz historię! Promocja w internecie skierowana będzie na międzynarodowego odbiorcę.
– Oglądając kolejny raz nasz spot, który powstał na potrzeby promocji tegorocznej Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich, doszliśmy wraz z reżyserem Kamilem Pohlem ze studia Platige Image do wniosku, że możemy go wykorzystać podwójnie. Nagrywając lektora w języku angielskim opiszemy słowami obraz z ekranu i stworzymy międzynarodowy materiał, który na celu będzie miał przede wszystkim wzbudzenie zainteresowania naszą historią. Dobór wydarzeń nie jest przypadkowy, chcemy zwrócić uwagę świata na ważne dla naszej tożsamości narodowej wydarzenia – mówi Agnieszka Łesiuk-Krajewska, organizatorka akcji BohaterON.
– Od dawna myśleliśmy o nowych działaniach, które pozwolą nam zachęcać nie tylko Polaków do poznawania naszej historii, ale również inne narodowości, osoby mieszkające na całym świecie – stąd pomysł na witrynę DiscoverPolishHistory.com, która, mamy nadzieję, będzie pierwszym krokiem ku większej kampanii – tłumaczy Agnieszka Łesiuk-Krajewska.
W spocie odnajdziemy sceny nawiązujące do takich wydarzeń i faktów jak: powstanie „Solidarności”, Bitwa Warszawska, Polacy w niemieckich obozach zagłady, Katyń, Rzeź Wołyńska, polscy piloci w bitwie o Anglię, Polacy ratujący Żydów czy postać rotmistrza Witolda Pileckiego (pasiak z numerem 4859).
– Spot ma być zachętą dla obcokrajowców do zainteresowania historią Polski XX wieku – tłumaczy Agnieszka Łesiuk-Krajewska organizatorka akcji BohaterON. – Na potrzeby promocji materiału powstała strona internetowa DiscoverPolishHistory.com, na której zamieszczony został materiał wideo oraz zdjęcia aktorów biorących w nim udział. Ambasadorzy kampanii BohaterON na fotografiach trzymają charakterystyczne nakrycia głowy symbolizujące wydarzenia przedstawione w materiale wideo. Każde z 9 zdjęć prowadzi do anglojęzycznych portali, na którym można dowiedzieć się więcej na temat poszczególnych zdarzeń. W większości są to anglojęzyczne strony www Instytutu Pamięci Narodowej, portal o Bitwie Warszawskiej stworzony przez redakcję Polskiego Radia oraz biuro programu Niepodległa, który przetłumaczony został na sześć języków oraz inne witryny, dzięki którym można dowiedzieć się więcej – dodaje Łesiuk-Krajewska.
Główne role w spocie zagrali cenieni i popularni polscy aktorzy: Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki, Maciej Zakościelny, Maciej Musiał, Olga Bołądź, Karolina Gorczyca, Katarzyna Bujakiewicz i Michał Czernecki. Lektorką w polskiej wersji jest Małgorzata Kożuchowska. Dodatkowo w materiale wideo występują laureaci ubiegłorocznej edycji Nagrody BohaterONy 2019 im. Powstańców Warszawskich oraz wolontariusze akcji BohaterON.
Spot w wersji 60-sekundowej z lektorem oraz napisami w języku angielskim udostępniony został 1 września o godzinie 4.45, a jego promocja trwać będzie do 6 października – w symbolicznym czasie Wojny Obronnej Polski sprzed 81 lat.
Akcja ma być pierwszym krokiem do rozszerzania działań zespołu BohaterON związanych z zachęcaniem nie tylko Polaków do zainteresowania historią Polski XX wieku oraz inicjowaniem wśród innych organizacji, pasjonatów czy firm nowych kampanii mających na celu opowiadanie losów naszej Ojczyzny w Polsce i na świecie.
Źródło: Fundacja Sensoria