Badanie, jako projekt pilotażowy, zostało przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca 2009 roku przez Fundację Akademia Liderów Innowacyjnych Przedsięwzięć dr. Bogusława Federa, za pośrednictwem i przy współudziale portalu Edustacja.pl
Zasadniczym celem projektu Diagnoza Potencjału – Innowacje 2009 było podniesienie poziomu samowiedzy wszystkich osób zainteresowanych kształceniem się przez całe życie, tak aby mogli zwiększać efektywność i innowacyjność w pracy.
Respondenci samodzielnie wypełniali ankiety składające się z trzech arkuszy pytań. Projekt badawczy składał się z 3 formularzy:
- badania motywacji - badanie dostarcza indywidualnym osobom informacji o ich osobistych potrzebach i celach. Pomoc dla osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy o sobie: studentów, absolwentów i menedżerów w ocenie czynników ich motywujących.
- zestawu na komunikatywność - test na komunikatywność analizuje ogólną zdolność porozumiewania się. Niektóre stwierdzenia dotyczą błędów w komunikacji, w tym nieporozumień zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych. Inne określają zasady komunikacji słownej i sposoby wyrażania myśli, uczuć oraz przekazywania informacji. Są też pozycje dotyczące niewerbalnych metod wyrażania myśli i uczuć.
- zestawu na umiejętność wprowadzania zmian - zestaw sprawdza znajomość zasad i praktyk związanych ze zmianami i nastawienie do nich, oraz wykazuje podejście do wprowadzania w życie nowych projektów i przedsięwzięć.
Wyniki badania są bardzo ciekawe. Okazuje się bowiem, że badani mają niską zdolność komunikacji. Statystycznie znacznie lepsze wyniki w zestawie na komunikatywność osiągają kobiety. Popełniają one mniej błędów w komunikacji, w tym nieporozumień zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych. Innym ciekawym wnioskiem płynącym z badania jest to, iż potrzeba samorealizacji jest potrzebą najbardziej motywującą do działania. Wydaje się, że ci, którzy są zmotywowani do jej realizacji dysponują największym potencjałem do wprowadzania zmian.
Pobierz
-
20090916141602_raport.pdf
pdf ・650.95 kB
Źródło: Edustacja.pl