Stowarzyszenie Otwarte Klatki rozpoczęło kampanię skierowaną do firmy Ochnik – aktywiści chcą przekonać jej przedstawicieli do rezygnacji z futer naturalnych i do dołączenia do międzynarodowego programu “Sklepy Wolne Od Futer”. Pomimo wielu prób dialogu, firma nie wystosowała oficjalnego stanowiska w tej sprawie.
Program “Sklepy Wolne Od Futer” (ang. Fur Free Retailer) w Polsce koordynowany jest przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, a jego celem jest zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer zwierzęcych, pozwalając tym samym na dokonywanie świadomych i etycznych wyborów. Do programu dołączyło już prawie sto polskich firm, w tym najpopularniejsze marki – Deni Cler Milano, Gino Rossi, Answear czy Kazar.
Do „Sklepów Wolnych Od Futer” aktywiści zapraszają również firmę Ochnik, wybraną przez konsumentów w grudniu 2020 r. jako marka odzieżowa, która najbardziej przyczynia się do cierpienia zwierząt poprzez sprzedaż i promocję futer naturalnych. Przedstawicielom firmy Ochnik S.A. został przekazany dokument zawierający oficjalną deklarację rezygnacji z futer zwierzęcych w przyszłych kolekcjach. Pozostał on jednak bez odpowiedzi.
– W 2021 roku nie powinniśmy już musieć nikogo przekonywać o tym, że pozyskiwanie futer nierozerwalnie wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt – mówi Agnieszka Rolnik, koordynatorka „Sklepów Wolnych Od Futer”. – Na przestrzeni ostatnich lat świat mody zdecydowanie odwrócił się od futer naturalnych, kierując się troską o dobrostan zwierząt, ale też oczekiwaniami konsumentów, którzy coraz częściej chcą dokonywać etycznych wyborów modowych. Liczymy na to, że również firma Ochnik wykaże się społeczną odpowiedzialnością i zakończy sprzedaż futer w swoich sklepach – dodaje Rolnik.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki prowadzi petycję skierowaną do firmy Ochnik o wycofanie naturalnych futer. Podpisało ją już ponad 5 tysięcy osób – petycja dostępna jest pod tym linkiem.
Globalnie już 1500 firm odzieżowych zdecydowało się sprzeciwić wykorzystywaniu futer zwierzęcych w modzie. W Polsce ponad 100 sklepów oficjalnie potwierdziło, że w ich asortymencie nie znajdziemy futer. Pełna lista marek i projektantów będących w programie „Sklepy Wolne Od Futer” znajduje się na międzynarodowej stronie https://furfreeretailer.com/.
Sklepy Wolne od Futer (Fur Free Retailer) to kampania międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w 2013 roku stało się oficjalnym przedstawicielem Fur Free Alliance w Polsce.
Źródło: Stowarzyszenie "Otwarte Klatki"