Rozliczenie transakcji nie musi trwać tygodniami. Nie musi angażować całego zespołu fundacyjnego. Rozliczenie transakcji może odbyć się automatycznie - z pomocą tylko jednego kliknięcia. Cały proces zajmuje nie więcej, niż kilka godzin.
Ile czasu zajmuje rozliczenie transakcji z 1%?
Koniec roku jest bardzo aktywny dla pracowników Fundacji. W IV kwartale spływają listy z Urzędów Skarbowych zawierające transakcje z 1%. Transakcje te należy rozksięgować na poszczególne konta Podopiecznych. Fundacja skupia zazwyczaj od kilku do nawet kilkuset osób. Każda z nich może otrzymać nawet kilkadziesiąt transakcji. Jak nietrudno sobie wyobrazić, wprowadzenie "ręcznie" tych danych zajmie kilka dni, tygodni a nawet miesięcy.
Jak wygląda rozliczenie transakcji z 1%?
Pracownicy dokonują rozliczeń najczęściej "ręcznie". Z użyciem najprostszych, szeroko dostępnych arkuszy kalkulacyjnych. Pojedynczo, transakcja po transakcji, Podopieczny po Podopiecznym. Ten proces zajmuje od kilku do kilkunastu tygodni, angażując w 100% uwagę i czas pracowników Fundacji. Czas, który mogliby przeznaczyć na pomoc innym Podopiecznym lub na pozostałe działania Fundacji.
Czy można skrócić czas rozliczenia transakcji?
Tak, korzystając z odpowiedniego oprogramowania. Transakcje udostępniane są najczęściej w formacie pozwalającym zaimportować je do CRM-u. CRM to narzędzie mocno ułatwiające codzienne działania Pracowników i Wolontariuszy, nie tylko w zakresie importu transakcji z 1%. Korzystając z odpowiednich funkcjonalności, możemy rozksięgować wszystkie transakcje w ciągu kilku godzin!
CRM dla Fundacji
Posiadanie przez Fundację oprogramowania CRM niesie dużo więcej korzyści:
- pozwala gromadzić i analizować dane Podopiecznych;
- pozwala gromadzić i analizować przychody i koszty (import wszystkich transakcji);
- ułatwia kontakt z Podopiecznymi;
- posiada dedykowane konta dla Podopiecznych;
- umożliwia płynniejszy przepływ informacji wewnątrz fundacji;
- gwarantuje oszczędność czasu;
- pozwala na import transakcji 1%.
Nowe technologie pozwalają usystematyzować i przyspieszyć procesy w Fundacjach.
Warto się z nimi zapoznać, aby ułatwić sobie i swoim koleżankom/kolegom/Wolontariuszom codzienną pracę.
Źródło: ngocrm