Katowicki budżet na bezpłatnym pakiecie Open Office zaoszczędził już 350 tys. zł. W magistratach Trójmiasta, Pruszcza Gd. i Rumi nadal króluje płatne oprogramowanie MS Office.
Grzegorz Krajewski z biura informatyki UM w Gdańsku zwraca
jednak uwagę, że oszczędności są pozorne, gdyż Microsoft w
ostatnich latach obniżył ceny produktów, a przy instalacji Open
Office trzeba wygospodarować środki na szkolenia pracowników.
Sylwia Szumielewicz z biura prasowego UM Gdyni podkreśla, że urząd
przy zakupie licencji otrzymuje korzystne zniżki.
- Open Office nie jest w pełni kompatybilny z MS Office, więc
szablonów pism w MS Office, wysyłanych choćby przez Regionalną Izbę
Obrachunkową, nie da się w nim otworzyć - tłumaczy Tadeusz
Sylwanowicz, kierownik referatu informatyki UM.
W Katowicach rozwiązano ten problem pozostawiając w części
komputerów płatne oprogramowanie. Jednak zdecydowana większość
pracowników ma tylko Open Office.
- Zachęcam urzędy miast w całym kraju do korzystania z tego
oprogramowania. Oprócz tego, że spisuje się znakomicie, to można na
nim zaoszczędzić, a pieniądze wydać na inne potrzeby miasta - mówi
Jerzy Borys, p.o. naczelnika Wydziału Informatyki Urzędu Miasta w
Katowicach w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim".
Źródło: Newsletter Samorząd PAP