Dlaczego warto uczyć się w Szkole Trenerskiej? I komu może się ona przydać? Zapraszamy do przeczytania mini-wywiadu z uczestniczką 15 Szkoły Trenerskiej STOP - Adą Niedoszewską.
Małgorzata Czarnecka: – Ado, dziś wasza grupa uczy się prezentowania treści szkolenia w eksperckiej roli. Co sprawiło, że kilka miesięcy wcześniej zdecydowałaś się uczyć w szkole trenerskiej STOP?
Po pierwsze – miałam świadomość, że zmieniają się sposoby i techniki uczenia, że świat idzie do przodu, a ja stoję w miejscu. Ze szkoleniami miałam już wcześniej do czynienia, ale na nich moja rola ograniczała się do mówienia. Uczestnicy z takich szkoleń wychodzili zmęczeni. Uświadomiłam sobie, że to co mogę zaoferować ludziom jest przeżytkiem edukacyjnym. Chciałam to zmienić.
Po drugie: jestem osobą, która potrzebuje poczucia, że rozumie. Chciałam zrozumieć, dlaczego pewne procesy się dzieją, dlaczego stosuje się dany model. Dla mnie zrozumienie jest wartością. Zapewnia mi spokój, którego potrzebuję wchodząc do grupy.
Po trzecie – uznałam, że to może być wyzwanie dla mnie samej. Chciałam sprawdzić, czy jestem w stanie nauczyć się efektywnego uczenia dorosłych.
Szkoła trenerska STOP, w której uczestniczysz, jest kursem skierowanym do osób, które chcą rozpocząć drogę trenerską. A ty jak usłyszałam jesteś doświadczoną osobą na tym polu. Czy to oznacza, że szkoła jest nie tylko dla tych, którzy chcą wystartować na rynku szkoleń?
Z twojej perspektywy i czasu – dlaczego warto uczyć się w naszej szkole?
Szkoła trenerska STOP daje spójny obraz. Przede wszystkim daje wiedzę, która jest bardzo potrzebna, jeśli pracuje się z dorosłymi. Co równie istotne, daje możliwość przetestowania, doświadczenia tego, co było podane w teorii. Na koniec daje czas na przemyślenie, analizę, dyskusje, skonfrontowanie opinii w grupie oraz z prowadzącymi zajęcia.
Źródło: Strona Stowarzyszenia