Co możesz znaleźć na Facebooku? Zdjęcia z całego świata? Złote myśli? Miłe towarzystwo? Z pewnością. Na facebookowym profilu Chrześcijańskiej Służby Charytatywnej (ChSCh) znajdziesz także wzruszające historie ludzi zwyczajnych niezwyczajnych, przepisy kulinarne i porady entuzjastów zdrowego stylu życia czy fotorelacje z wolontariatu zagranicznego.
W Polsce na Facebooku zarejestrowanych jest już ponad 10 mln osób. To potężne narzędzie komunikacji, za pomocą którego możemy odnaleźć dawno niewidzianych znajomych, wymieniać się ciekawymi informacjami czy np. czytać komentarze naszych przyjaciół. Z Facebooka korzystają zwłaszcza ludzie w wieku 18–24 lat.
– Pierwszy post na naszym koncie ukazał się 15 listopada 2010 roku i dotyczył akcji „Kurtka dla malucha”, zbiórki zimowej odzieży dziecięcej dla maluchów właśnie z najbardziej potrzebujących rodzin – mówi Monika Nowacka, która w ChSCh kieruje działem PR. – Od tego czasu niemal codziennie użytkownicy Facebooka mogą znaleźć u nas linki do najciekawszych artykułów dotyczących zjawisk i problemów społecznych, „świeżynki” naukowe i stare, dobre rady o tym, jak być zdrowym czy „przypominajki” o ważnych wydarzeniach takich jak np. Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego.
Dobroczynność wielu osobom kojarzy się z przekazywaniem pieniędzy na szlachetne cele, jednak w rzeczywistości polega ona na czymś więcej – na zainteresowaniu życiem społeczeństwa wokół nas. A życie to nie tylko problemy – to także radość i wspólne poszukiwanie pomysłów na uczynienie świata lepszym. Niedawno na profilu ChSCh ukazała się np. informacja o akcji „Głosuj na Michała”, podczas której można było głosować na piosenkę Michała Stefańskiego z Chicago zgłoszoną do amerykańskiego konkursu i razem z nim walczyć o wygraną – 100 tys. dolarów!!! – aby mógł ją w całości przekazać na pomoc chorym dzieciakom na www.siepomaga.pl, największej w Polsce internetowej platformie pomagania.
– Do naszego konta na Facebooku podchodzimy nie tylko jak do narzędzia służącego informowaniu o naszych działaniach, ale przede wszystkim traktujemy je jako kanał bezpośredniej komunikacji z ludźmi o podobnych zainteresowaniach – zaznacza Monika Nowacka. – Chcemy razem wyrażać poparcie dla wartościowych inicjatyw społecznych, razem angażować się i zmieniać świat na lepsze.
Obecne zmiany w komunikowaniu się mają wydźwięk zarówno pozytywny jak i negatywny. Z jednej strony pozwalają na szybką wymianę informacji. Z drugiej mogą prowadzić do ograniczenia bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Jednak dzięki rozsądnemu i selektywnemu korzystaniu ze zdobyczy techniki możemy trafić, chociażby w Internecie, na naprawdę wartościowe i pozytywne treści. Profil ChSCh wiele z nich gromadzi w jednym miejscu.
A zatem… Do zobaczenia na Facebooku!