Ciężko jest przewidzieć kierunek, którym będzie podążał sektor non profit, ale pewne jest jedno – technologia będzie miała w tym swój olbrzymi, fundamentalny udział. Cyfrowa sfera oferuje wiele opcji, sposobów dostarczenia usług oraz przeprowadzenia ewaluacji i udostępniania wyników, w skrócie, umożliwia przepoczwarzenie w pełni funkcjonalny, sieciowy NGO.
Czy jesteśmy jednak gotowi by przejść na w pełni cyfrową jakość? Jakie środki technologiczne trzeba zebrać? Czy małe i średnie NGO-sy, które reprezentują połowę sektora, mają szansę wykorzystać zalety dostępnej technologii?
Luka w umiejętnościach cyfrowych sektora
Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania wykazują, że w samej tylko Kanadzie, prawie 60% ankietowanych uznało, że ich liderzy ich organizacji traktują sieć www po macoszemu. Ponadto okazało się, że dla większości organizacji wyzwaniem jest obsługa zintegrowanych narzędzi sieciowych takich jak media społecznościowe, optymalizacja wyszukiwarek i zbieranie danych. Mimo prowadzonych warsztatów i zajęć wiele (choć nie wszystkie) NGO-sy potrzebują wsparcia także w dziale technicznym.
Naprzeciw rozwiązaniu: Kooperacja, otwartość i trening
Otwartość, w szczególności to, jak budujemy wewnętrzne struktury naszej firmy i jak współpracujemy z organizacjami, partnerami, to bardzo ważny, pierwszy krok. To jednak nie wystarczy, potrzebna jest świadomość wewnątrzsektorowa, mówiąca, iż inwestowanie w trening umiejętności cyfrowych, jest inwestycją w nas samych i przyszłość całego sektora. Efektywna administracja pozwala na zebranie funduszy, infrastruktury i odpowiednio przeszkolonych ludzi. Mocne zmiany wymagają mocnych inwestycji. Inwestycja powinna kultywować prawdziwych zapaleńców, ludzi, którzy są z natury ciekawi cyfrowych możliwości pracy.
Nie zmienia to faktu, że niektóre organizacje i osoby będą nadal czerpać korzyści z tradycyjnych rozwiązań, inni mogą wziąć udział w organizowanych często warsztatach technologicznych, które są zazwyczaj darmowe. Nieważne, przed jakim wyzwaniem przyszłoby Wam stanąć, to czas na to aby sektor non profit rozpoczął inwestowanie w umiejętności cyfrowe swoich pracowników.
źródło: Ontario Nonprofit Network