11 września 2014 przedstawiciele najprężniej działających polskich organizacji pozarządowych i wrażliwego społecznie biznesu podpisali kartę Wskazań Efektywnego Partnerstwa Biznesu i NGO. Wśród sygnatariuszy znaleźli się m.in.: Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan, Jacek Męcina Sekretarz Stanu MPiPS oraz Juliusz Braun Prezes TVP. Organizatorami wydarzenia byli Fundacja Duende i Konfederacja Lewiatan.
Karta Wskazań Efektywnego Partnerstwa Biznes - NGO powstała w celu profesjonalizacji współpracy między biznesem, któremu bliski jest wymiar społecznej działalności, a organizacjami pozarządowymi, które czują potrzebę specjalizacji swoich działań. Jej głównym zadaniem jest tworzenie mostów współpracy między II i III sektorem.
„Tworząc Kartę chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę na skuteczność i efektywność sojuszy biznesu z organizacjami pozarządowym. To właśnie wysoki poziom skuteczności i efektywności jest podstawowym warunkiem publicznej przydatności przedsięwzięć prywatno-społecznych” – podkreśla Jorge Gimeno, Prezes Zarządu Fundacji Duende.
„Przedsięwzięcie społeczne to przede wszystkim wielka odpowiedzialność wobec tych, na rzecz których działamy. To działanie powinno być trwałe i efektywne, tak by można było mówić o bezpieczeństwie procesu wsparcia. Jeśli deklarujemy chęć pomocy, to konsekwencją tego musi być pewność, że taką pomoc zagwarantujemy. Jeśli pomagamy, to konsekwencją tego musi być pewność, że nasza pomoc jest najlepsza z możliwych. Jeśli w tym celu zawiązujemy partnerstwo, to konsekwencją tego musi być pewność, że wzmacnia ono wszystkich partnerów” – wstęp do Karty Wskazań Efektywnego Biznesu i NGO.
Partnerami strategicznymi Programu Konkordia są: Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy, Fundacja PZU oraz Fundacja Orange. Parterami wspierającymi Programu Konkordia są: Konfederacja Lewiatan oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. Partnerami merytorycznymi Programu Konkordia są: BC MFD Media Communications oraz Millward Brown. Głównymi patronami medialnymi wydarzenia są TVP1 i magazyn Forbes. Pozostałymi partnerami medialnymi są: portal NGO.pl oraz magazyn CR Navigator.
Źródło: inf. nadesłana