Polskie Radio, jako publiczny nadawca, wspiera organizacje pożytku publicznego, umożliwiając im bezpłatne promowanie kampanii społecznych. Prawo do takiej emisji przysługuje każdej organizacji posiadającej status OPP, pod warunkiem dostarczenia odpowiednich dokumentów i uzyskania pozytywnej opinii dla zgłoszonego spotu.
Zgodnie z przepisami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (Dz.U. Nr 109, poz. 638 z późn. zm.), organizacje mogą zgłaszać swoje kampanie, które mają na celu edukowanie społeczeństwa, zwracanie uwagi na ważne problemy oraz zachęcanie do działania. Aby skorzystać z tej możliwości, organizacja musi przedłożyć:
- aktualny wypis z KRS,
- wniosek o emisję kampanii,
- oświadczenie o prawach autorskich i pokrewnych do materiału,
- metryczkę dźwięku.
Formularze potrzebne do zgłoszenia dostępne są na stronie kampaniespoleczne.polskieradio.pl. Każda organizacja może zgłosić maksymalnie dwie różne kampanie w ciągu roku kalendarzowego. Kampanie mogą składać się z więcej niż jednego spotu.
Szczegółowe zasady opisane są w Regulaminie rozpowszechniania audycji dotyczących kampanii społecznych. Więcej informacji, w tym praktyczny poradnik dotyczący emisji kampanii społecznych można znaleźć na stronie Polskiego Radia.
Stosowne dokumenty (wniosek o emisję, oświadczenie, metrykę) i nagranie kampanii należy przesłać na adres:
Polskie Radio S.A w likwidacji
Biuro Programowe
Al. Niepodległości 77/85
00-977 Warszawa
z dopiskiem „Kampanie społeczne”