Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Banki Żywności są jedną z 16 organizacji, które swoją działalność zaprezentują w Strefie NGO organizowanej na Heineken Open’er Festival 2008.
Open’er Festival to jedna z największych imprez muzycznych w
Polsce. W tym roku odbędzie się 4-6 lipca 2008 r. w Gdyni. Na kilku
przygotowanych scenach pojawią się polscy i zagraniczni wykonawcy.
Festiwal to święto wyśmienitej muzyki, ale też dzięki organizatorom, okazja do zaprezentowania działalności organizacji pozarządowych, umożliwiających publiczności poznanie tzw. trzeciego sektora.
Banki Żywności jako jedna z 16 zaproszonych organizacji będą obecne w festiwalowej Strefie NGO.
Poprzez naszą obecność na Open’er Festival chcemy dotrzeć do młodych osób dla których żywność stała się dobrem łatwo dostępnym, a przez to także łatwo „wyrzucanym”. Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika iż 1/3 kupionej żywności zostaje wyrzucana do kosza. Zmarnowana żywność, to nie tylko produkt spożywczy, ale także zmarnowany proces produkcji, przechowywania, dystrybucji i utylizacji. Czyli duże ilości zmarnowanej energii oraz duże ilości śmieci (resztki żywności i opakowania).
Patrząc na zjawisko marnowania żywności, mając na uwadze miliony głodujących ludzi na świecie oraz rosnących cen żywności, wyrzucanie żywności staje się wręcz nieetyczne.
Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG KRC 2008 na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej, realizowane na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, wskazują, że w opinii 71 % społeczeństwa w Polsce marnuje się dużo żywności. Często zdarza się kupować zbyt dużo żywności 31% społeczeństwu, a zakupy planuje jedynie 53 % badanych Polaków.
Wielka Brytania przeprowadziła projekt badawczy poświęcony skali marnowania żywności przez indywidualnych konsumentów.
Wyniki: Brytyjczycy wyrzucają co roku 1/3 kupionej żywności, co stanowi 6.7 mln ton produktów, z czego owoce i warzywa stanowią 40%.
Przyczyny marnowania żywności:
Festiwal to święto wyśmienitej muzyki, ale też dzięki organizatorom, okazja do zaprezentowania działalności organizacji pozarządowych, umożliwiających publiczności poznanie tzw. trzeciego sektora.
Banki Żywności jako jedna z 16 zaproszonych organizacji będą obecne w festiwalowej Strefie NGO.
Poprzez naszą obecność na Open’er Festival chcemy dotrzeć do młodych osób dla których żywność stała się dobrem łatwo dostępnym, a przez to także łatwo „wyrzucanym”. Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika iż 1/3 kupionej żywności zostaje wyrzucana do kosza. Zmarnowana żywność, to nie tylko produkt spożywczy, ale także zmarnowany proces produkcji, przechowywania, dystrybucji i utylizacji. Czyli duże ilości zmarnowanej energii oraz duże ilości śmieci (resztki żywności i opakowania).
Patrząc na zjawisko marnowania żywności, mając na uwadze miliony głodujących ludzi na świecie oraz rosnących cen żywności, wyrzucanie żywności staje się wręcz nieetyczne.
Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG KRC 2008 na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej, realizowane na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, wskazują, że w opinii 71 % społeczeństwa w Polsce marnuje się dużo żywności. Często zdarza się kupować zbyt dużo żywności 31% społeczeństwu, a zakupy planuje jedynie 53 % badanych Polaków.
Wielka Brytania przeprowadziła projekt badawczy poświęcony skali marnowania żywności przez indywidualnych konsumentów.
Wyniki: Brytyjczycy wyrzucają co roku 1/3 kupionej żywności, co stanowi 6.7 mln ton produktów, z czego owoce i warzywa stanowią 40%.
Przyczyny marnowania żywności:
- Mała świadomość skali marnowania żywności, brak programów edukacyjnych.
- Złe porcjowanie żywności przy przygotowywaniu posiłków.
- Brak racjonalnego przyrządzania posiłków (wykorzystywanie tych samych składników do różnych dań).
- Brak świadomości, jak właściwie przechowywać żywność.
- Nieracjonalne zakupy (brak planowania zakupów).
- Żywność jest łatwiej dostępna.
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.