Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Dziesięciolecie reformy administracyjnej i czterolecie Ustawy o promocji zatrudnienia stało się dobrą okazją do przeprowadzenia kompleksowych badań publicznych służb zatrudnienia. Agata Urbanik przygląda się raportowi z badań przeprowadzonych przez Ministerstwo Pracy pod kątem współpracy Urzędów Pracy z organizacjami pozarządowymi. Jaki jest obraz tej współpracy?
Niewiele osób pamięta, że do
największych zmian wprowadzonych przez wielką reformę
administracyjną z 1998 roku należą nie tylko nowy podział
administracyjny kraju i decentralizacją rządzenia związana ze
zwiększeniem kompetencji samorządów. Została wtedy dokonana także
fundamentalna zmiana na rynku pracy – urzędy pracy, które do tej
pory podlegały administracji rządowej, przekazane zostały
kompetencjom samorządów. Kolejnym krokiem, który zreformował
publiczne służby zatrudnienia była Ustawa o promocji zatrudnienia i
instytucjach rynku pracy z 20 kwietnia 2004 r. Z punktu widzenia
organizacji pozarządowych był to dokument kluczowy. Dokument ten
określa NGO jako pełnoprawnych parterów dla urzędów i władz, które
współtworzą lokalną politykę rynku pracy. Można by więc założyć, że
rok 2004 był przełomowy dla współpracy strony publicznej i
społecznej w ramach działań na rzecz rynku pracy. Czy tak jest w
istocie?
Dziesięciolecie reformy administracyjnej oraz czterolecie Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy było pretekstem dla Ministerstwa Polityki Społecznej i Pracy do przeprowadzenia kompleksowych badań publicznych służb zatrudnienia. Wyniki prac zostały opublikowane w raporcie pt. Analiza funkcjonowania urzędów pracy po włączeniu ich do administracji samorządowej . Szczególnie ciekawa może być lektura tego opracowania pod kątem relacji między urzędami pracy a organizacjami rynku pracy, zwłaszcza w świetle regulacji wprowadzonych przez Ustawę o promocji zatrudnienia. Zanim jednak przedstawię wyniki badań, warto przypomnieć, na jakich podstawach może kształtować się współpraca między publicznymi służbami zatrudnienia a organizacjami rynku pracy.
Do pobrania:
Opracowanie "Urzędy pracy w kontekście współpracy z organizacjami rynku pracy" -->
Dziesięciolecie reformy administracyjnej oraz czterolecie Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy było pretekstem dla Ministerstwa Polityki Społecznej i Pracy do przeprowadzenia kompleksowych badań publicznych służb zatrudnienia. Wyniki prac zostały opublikowane w raporcie pt. Analiza funkcjonowania urzędów pracy po włączeniu ich do administracji samorządowej . Szczególnie ciekawa może być lektura tego opracowania pod kątem relacji między urzędami pracy a organizacjami rynku pracy, zwłaszcza w świetle regulacji wprowadzonych przez Ustawę o promocji zatrudnienia. Zanim jednak przedstawię wyniki badań, warto przypomnieć, na jakich podstawach może kształtować się współpraca między publicznymi służbami zatrudnienia a organizacjami rynku pracy.
Do pobrania:
Opracowanie "Urzędy pracy w kontekście współpracy z organizacjami rynku pracy" -->
Źródło: bezrobocie.org.pl
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.