Czy za każdym razem, gdy ktoś klika w przycisk "pomagam", Ty wysyłasz mu prezent, albo gdy dostajesz wpłatę, wysyłasz upominek pocztą? Jeśli nie, być może warto zastanowić się nad takimi dobrymi praktykami!
Jest to okazja, żeby ofiarodawcy poczuli się docenieni! Im bardziej będziesz dbał o swojego darczyńcę, tym bardziej będzie on angażował się w Twoje akcje. Musisz zastanowić się nad ciekawym podziękowaniem za wsparcie. Wysłany elektronicznie list z kilkoma miłymi słowami musi być wyjątkowy i wywoływać uśmiech na twarzy.
Pamiętam, jak kiedyś siedząc w domu przy biurku przesłałam pewnej organizacji, która imponuje mi swoją niesamowitą pracą, 100 dolarów. Po 2 sekundach dostałam wiadomość: „Dziękujemy, dzisiaj pomogłaś dziecku”. Zrobiło to na mnie duże wrażenie. Jak przejmujący musi być mail o takim tytule. Niezwłocznie go otworzyłam i zabrałam się do czytania. Była to wiadomość od dyrektora wykonawczego napisana osobiście z podziękowaniami.
Muszę powiedzieć, że czułam się wspaniale, kiedy dostałam maila o tak przejmującym tytule, a po przeczytaniu wiadomości znów poczułam ciepło na sercu.
Jak przygotować wiadomość wysyłaną automatycznie po przyjęciu wpłaty od darczyńcy? Postarajmy się, żeby oprócz zwykłych podziękowań zawierała ona prawdziwe uczucia.
Oto moje 7 propozycji na to, żeby po ofiarowaniu pieniędzy Twój darczyńca poczuł, że zrobił coś wielkiego!
-
Zatytułuj wiadomość tak aby była ona poruszająca i zgodna z misją twojej organizacji, np. „pomogłeś dzisiaj dziecku” albo „dzięki Tobie weteran wojenny się dzisiaj uśmiechnął”;
-
Umieść swojego darczyńcę w pierwszym zdaniu wiadomości, np. „dziękuję za hojny wkład panu XXX” albo „Twój dar pozwoli małej Małgosi…”;
-
Przypomnij założenia swojej akcji, komu chcesz pomóc i o co prosisz. Wspomnij imię osoby, której pomagasz albo nazwę Twojego projektu;
-
Wyślij list lub szybką notatkę potwierdzający wpłatę. Natychmiastowe potwierdzenie sprawi, że darczyńca będzie pewny, że jego dotacja doszła. Pamiętaj o pierwszych 3 punktach. Wykonaj je w ciągu 3 dni dla darów za pośrednictwem internetu oraz w ciągu jednego dla przekazanych bezpośrednio;
-
Podziękowania przesyłaj taką metodą, jaką dostałeś dar. Jeśli otrzymałeś pomoc drogą internetową - prześlij podziękowania mailem; jeśli zostały przesłane pocztą - odeślij je tą drogą;
-
Podziel się z ofiarodawcą tym, jak wygląda sytuacja finansowa organizacji. Ile już zebraliście na dany cel i ile jeszcze brakuje. Nie proś go o większe wsparcie, tylko udostępnij informacje;
- Punkt najważniejszy: Wyślij podziękowania bez żadnego powodu.
Niech Twoja wiadomość będzie przyjazna, zabawna i osobista. Postaraj się, żeby wywoływała uśmiech, kiedy się ją czyta. Bo najlepsze podziękowania to takie, które płyną z serca.
Źródło: Technologie.ngo.pl