5 wskazówek na zaistnienie Waszego bloga w sektorze non profit w 2016 roku
Żyjemy w świecie bombardowanym przez wiadomości i media, a materiały uderzają w nas z każdej strony. Dziennie, użytkownicy dzielą się ze sobą aż dwoma milionami postów i wpisów. Jak najlepiej możemy służyć naszej najbliższej społeczności jednocześnie informując o naszych poczynaniach darczyńców?
Jednym z rozwiązań jest prowadzenie bloga. Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, jak ulepszyć Waszego bloga.
Publikujcie tematy wpisów w formie listy
- Listy tematów są o wiele łatwiejsze w odnalezieniu na stronie i dają czytelnikowi możliwość wyboru właściwego wpisu. Częściej zachęcają także użytkowników do uważnego czytania;
- Eksponują Waszą misję dla ludzi spoza organizacji w kilku punktach;
- Szukając doraźnej pomocy, w który link kliknęlibyście: „Jak prowadzić bloga – rozprawka”, czy raczej „8 prostych zasad, dzięki którym Twój blog zaistnieje”?
Podsumowania i raporty
- Zbieranie danych i statystyka są kluczowe dla raportowania długoterminowego;
- Jeśli chodzi o bloga, postarajcie się wyróżnić pięć głównych, najlepszych statystyk;
- Gdy tweetujecie lub wrzucacie nowy post, wykorzystajcie jedną z tych pięciu ww. danych, aby się pochwalić;
- Następne cztery publikujcie co dzień, przez resztę tygodnia.
Dzielenie się źródłami
- Wiedza o codziennym życiu najbliższych darczyńców jest pomocna;
- Dzielenie się poradami i wskazówkami to idealny przykład długoterminowej strategii pozwalającej zebrać materiały do publikacji;
- Zastanówcie się, o czym chcecie pisać;
- Z punktu widzenia lokalnej organizacji - lepiej skoncentrować się na temacie najlepszych obrazów na świecie, czy raczej o najlepszej galerii w Waszym mieście?
Historie bliskiej społeczności
- Wydarzenia, z których płyną informacje dzieją się cały czas wokół nas. Znajdźcie te pasujące do waszego bloga i piszcie o nich;
- Wykorzystujcie teksty, filmy i zdjęcia respektując prawo, ale i zasady Waszej społeczności;
- Uważajcie, aby w tekście nie negować życzeń społeczności, raczej piszcie o tym, jak te życzenia można spełnić;
- Nadzieja i możliwości przypominają nam, że dawanie czegoś od siebie może mieć pozytywny wpływ na najbliższe otoczenie.
Za kulisami
- Darczyńcy są zainteresowani Twoją misją non profit;
- Wasza misja non profit trwa, ponieważ stoją za nią ludzie;
- Ukazanie innym, poprzez bloga, jak ważna jest Wasza praca, zapewni dalsze zaangażowanie;
- Zdjęcia, filmy i wywiady z pracownikami oraz zwolennikami Waszej organizacji zbliżą wszystkich do siebie.
Stworzenie dobrego bloga, który w skuteczny i ciekawy sposób będzie opowiadał o działaniach Waszej organizacji nie jest rzeczą prostą, ale nie jest również niewykonalne. Wiele zależy od naszej determinacji i umiejętności przekazywania informacji, dlatego osoby chcące zająć się tworzeniem organizacyjnego bloga powinny być gotowe na to, by wciąż się rozwijać.
Źródło: Technologie.ngo.pl