Mając w zanadrzu ciekawą historię, Twoja organizacja może wykorzystać YouTube, aby trafić do potencjalnych odbiorców, przeprowadzić zbiórkę pieniędzy za pośrednictwem sieci, a także zwiększyć świadomość wśród grupy potencjalnych darczyńców. Wystarczy nakręcić krótki film.
Materiał autorstwa Lis Ragland Specjalista ds. marketingu i treści, Network for Good pozyskany dzięki współpracy z NTEN Technology Networking
Organizacja non-profit ma do dyspozycji pełną gamę narzędzi, począwszy od witryn umożliwiających tworzenie darmowych filmów video po zbiory plików muzycznych, nie objętych licencjami, które można wykorzystać w charakterze ścieżki dźwiękowej; dzięki nim możecie opowiedzieć światu o swojej działalności. Oto pięć prostych wskazówek, które pomogą Wam nakręcić film doskonały, ilustrujący pracę Waszej organizacji!
YouTube zna każdy
Mając w zanadrzu ciekawą historię, Twoja organizacja może wykorzystać YouTube, aby trafić do potencjalnych odbiorców, jak również przeprowadzić zbiórkę pieniędzy za pośrednictwem sieci. Oto wskazówki dla organizacji non-profit, które chcą zmierzyć się ze światem filmów video online:
- Nie macie kamery? To żaden problem. Film złożony z obrazów zatrzymanych w kadrze, ścieżki dźwiękowej i przekazu tekstowego może być tak samo poruszający, jak standardowy plik video. Programy w rodzaju Animoto pozwalają tworzyć filmy, których nie trzeba kręcić. Doskonałym przykładem tego rodzaju dzieła może być film organizacji Epic Change – tematem przewodnim jest tu list z podziękowaniami, napisany przez ucznia z Tanzanii.
- Jeśli Wasza organizacja ma problem z zebraniem materiałów do filmu, na początek wyreżyserujcie kilka króciutkich, może 30-sekundowych plików z prostym scenariuszem, zanim pójdziecie na całość i podejmiecie wyzwanie nakręcenia siedmiominutowego filmu, podsumowującego roczną kampanię.
- Czy Wasz film wzywa odbiorców do działania? Dzięki serwisowi YouTube, organizacje non-profit mogą wzbogacać swoje materiały filmowe o przekaz, wzywający w prostych słowach do podjęcia aktywnych działań na ich rzecz.
- Nie wiecie, jak wzbogacić film o ścieżkę dźwiękową, nie łamiąc przy tym praw autorskich? Odwiedźcie serwis Music Bakery – źródło plików muzycznych, nie objętych licencją.
- Pamiętajcie: Chodzi o to, aby opowiedzieć swoją historię! Przekonaj odbiorców, że Twój film jest wart obejrzenia i zasugeruj proste, przejrzyste działania w odpowiedzi na to, co właśnie obejrzeli.
Źródło: NTEN