4 sposoby na promocję zbiórki w mediach społecznościowych
Spędziliście tygodnie na burzach mózgów, organizacji i planowaniu waszego niesamowitego wydarzenia fundraisingowego. Wszystko jest idealnie i nie możecie doczekać się przybycia ludzi, którzy chętnie przekażą datki na szczytny cel.
Ale kiedy przychodzi co do czego, nie jest już tak wspaniale. Ledwo udało się Wam zebrać ilość pieniędzy wystarczającą na pokrycie organizacji wydarzenia, a sami jesteście mocno zawiedzeni. Co mogliście zrobić, aby wszystko poszło lepiej?
Mogliście wykorzystać media społecznościowe do wypromowania waszego wydarzenia w celu osiągnięcia wyższej frekwencji i zebrania większej ilości datków dla waszej organizacji.
Oto cztery efektywne sposoby na wykorzystanie mediów społecznościowych do podkręcenia waszych wydarzeń w sposób, jakiego potrzebują:
1. Poinformujcie o wydarzeniu swoich fanów na Facebooku
Konto na Facebooku mają wszyscy, z nienarodzonymi dziećmi włącznie. Jeśli macie swoich fanów, wykorzystajcie to na swoją korzyść. Jest kilka sposobów, w jaki możecie użyć Facebooka to zawiadomienia o waszym wydarzeniu:
- stwórzcie post o wydarzeniu, który będzie przenosił do strony internetowej z większą ilością informacji;
- zamieszczajcie zdjęcia i filmiki mające przyciągnąć uwagę odbiorców. Czasami posty znikają w zalewie zdjęć z miesięcy miodowych i doniesień o celebrytach. Przedstawcie swoje wydarzenie tak, aby nie umknęło uwadze odbiorców;
- stwórzcie wydarzenie na Facebooku i zaproście na nie swoich fanów. Na stronie wydarzenia możecie ustawić jego godzinę, datę i lokalizację, jak również wszystkie niezbędne informacje. Stworzenie strony wydarzenia pozwoli Wam również śledzić na bieżąco, ile osób planuje wziąć udział w zbiórce.
2. Stwórzcie hasztag dla swoich odbiorców na Twitterze
Jeśli Wasza organizacja może pochwalić się sporą ilością odbiorców na Twitterze, rozważcie wykorzystanie hasztaga powiązanego z Waszą zbiórką. Hasztagi pomogą odbiorcom znaleźć informacje na temat Waszego wydarzenia i pozwolą łatwo nawiązać kontakt z organizacją.
Ponadto, jeśli wystarczająco dużo osób zacznie używać hasztaga, może on stać się trendem, czasem nawet globalnym. A tego typu hasztagi widoczne są dla wszystkich użytkowników Twittera i mają odpowiedni potencjał, aby zebrać jeszcze więcej zainteresowania wokół Waszego wydarzenia.
3. Promujcie zbiórkę na YouTube
Najlepszą rzeczą w filmikach na YouTube jest to, że są niezwykle rozprzestrzenialne. Możecie zamieścić je na Facebooku, Twitter, Tumblrze, Google+, a nawet na Pintereście!
Ale niech będą to krótkie wideo. Niewiele osób przebrnie przez taki materiał mający więcej, niż pięć minut. Stosując od razu konkretną wiadomość, będziecie mieli możliwość zatrzymania uwagi oglądających i przekazania im informacji o waszym wydarzeniu.
Poza tym, wideo na YouTube pozwala na pokazanie wartości dodanej w postaci człowieka. W przeciwieństwie do kliknięcia w link czy przeczytania Tweeta, potencjalny darczyńca może zobaczyć konkretną osobę opowiadającą historię.
4. Zwróćcie uwagę na programy charytatywne
Jeśli organizujecie np. walkathon albo inne wydarzenie mogące wymagać wsparcia sponsorów lub jednorazowych, dużych datków, niektórzy z uczestników mogą mieć możliwość podwojenia ich datków przez wykorzystanie programów charytatywnych ich pracodawców, których założenia mogą uwzględniać przekazywanie datków właśnie na takie wydarzenia, jak wasze.
Jeśli pracodawcy uczestników oferują takie programy, potencjalny darczyńca może sprawić, że odniesiecie podwójny sukces!
Możecie poinformować darczyńców o takich możliwościach za pośrednictwem mediów społecznościowych swojej organizacji.
Źródło: johnhaydon.com