Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Prace zespołu ekspertów zakończone - miesiące czytania formularzy i podróży po Polsce przyniosły efekty – znamy finalistów ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku.
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, organizator konkursu, ogłosiła listę przedsiębiorstw, które znalazły się w finale. W tym roku są to 22 podmioty, które będą ubiegać się o laury: 16 w kategorii „Przedsiębiorstwo Społeczne Roku" w i 6 w kategorii „Pomysł na rozwój”. W pierwszej z wymienionych, rywalizują przedsiębiorstwa doświadczone, z ugruntowaną pozycja na rynku, w kolejnej zaś firmy społeczne, które rozwijają skrzydła.
W zespole ekspertów spotkali się specjaliści wielu branż. Dokumenty finansowe oraz ekonomiczny aspekt działania przedsiębiorstw skrupulatnie badali pracownicy Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Spółdzielni Doradców Kredytowych ANG i Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych (TISE). Społeczne oddziaływanie przedsiębiorstw sprawdzali eksperci związani z konkursem od kilku edycji.
W tym roku w finale znalazły się przedsiębiorstwa z całej Polski, z różnych branż. Powtarzają się nazwy znane z poprzednich edycji – jak laureaci poprzednich edycji spółdzielnie socjalne PANATO, Rybka, ISSA, ale również przedsiębiorstwa nowe: Spółdzielnie Socjalne OPOKA, GRÓD, Centrum Usług Środowiskowych (pełna lista finalistów)
W finale nagrodzeni
Przedsiębiorstwa, które znalazły się w finale kategorii „Przedsiębiorstwo Społeczne Roku” już są laureatami. Wszyscy otrzymali automatycznie prawo do bezpłatnego użycia Znaku [eS] – certyfikatu jakości, który wskazuje podmioty, które są godnymi zaufania partnerami biznesowymi. Z nimi można budować łańcuch odpowiedzialnych zamówień, tworzyć klastry, realizować strategie CSR, realizować klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.
Ostateczną decyzję o wyborze laureatów podejmie Rada Konkursu, której obrady zaplanowane są na początek października. Do rozdysponowania będą nagrody ufundowane przez Fundację Crédit Coopératif (w kategorii „Przedsiębiorstwo Społeczne Roku) – łącznie 50 tys. złotych, Fundację BGK im. J. K. Steczkowskiego (w kategorii „Pomysł na rozwój”) – 15 tys. złotych.
Indywisualny mentoring biznesowy dla wybranych przedsiębiorstw będzie Nagrodą PwC Polska.
Nowym wyróżnieniem będzie nagroda przyznawana przez laureatów trzech poprzednich edycji Konkursu. Nowością jest także inicjatywa TISE SA, które ufundowało wyróżnienia dla przedsiębiorstw, które stanęły w finałowe szranki w kategorii "Przedsiębiorstwo Społeczne Roku".
Plebiscyt popularności
Od 22 września przedsiębiorstwa będą walczyć o jeszcze jeden laur, być może najważniejszy. W plebiscycie publiczności, który prowadzony będzie za pośrednictwem strony Konkursu, głosować będą klienci i sympatycy przedsiębiorstw. Każde przedsiębiorstwo, wzorem poprzednich edycji, będzie miało swój specjalnie przygotowany profil, który przybliży specyfikę działania i jego charakter. To papierek lakmusowy popularności i rozpoznawalności przedsiębiorstwa – potwierdzenie efektywności jego strategii promocji i komunikacji.
Z drugiej strony to sprawdzian dla organizatorów i partnerów Konkursu – na ile udało im się w ciągu czterech lat zbudować wizerunek i renomę Konkursu.
Ostateczne wyniki i listę laureatów poznamy w czasie uroczystej grali, która odbędzie się 22 października w Pałacu Prezydenckim. Do tego czasu – piłka w grze.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.