Nowy projekt społeczny, o nazwie „Zielony ślad”, zainicjowała fundacja Carbon Footprint wraz z marką Columbus dla Biznesu. „Zielony ślad”, mający na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych, został uroczyście zainaugurowany 8 października br., podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit.
Polskie firmy, które dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego, mogą połączyć siły w ciekawym projekcie „Zielony ślad”. Jego pomysłodawcą jest krakowska Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem projektu – marka Columbus dla Biznesu.
– W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta – wyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation. – Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt „Zielony ślad” jest właśnie odpowiedzią na te potrzeby. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna.
Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości.
Partnerem projektu „Zielony ślad” jest m.in. firma Szept Szum, zajmująca się marketingiem odpowiedzialnym społecznie.
– Od początku naszej współpracy z Fundacją Carbon Footprint zależało nam na inicjowaniu projektów, które będą miały realny wpływ na zmiany zachodzące w strategiach biznesowych firm, z jakimi przyjdzie nam współpracować. Projekt „Zielony ślad” jest nie tylko odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, ale przede wszystkim ma być bodźcem do inicjowania dobrych zmian, stymulatorem podejmowania i tworzenia nowych rozwiązań, dzielenia się nimi z innymi w celu osiągnięcia synergii w zakresie redukcji śladu węglowego. To zupełnie nowa przestrzeń do rozumienia tych małych śladów, które dzięki wzajemnej motywacji mogą wywołać znaczące zmiany w zakresie budowania biznesu opartego na zrównoważonym rozwoju – komentuje Anna Domin, współwłaścicielka pierwszej agencji marketingowej w duchu zero waste – Szeptszum.
Pierwszym uczestnikiem projektu „Zielony ślad” jest firma AMS, lider reklamy zewnętrznej w Polsce.
– Myślenie w kategoriach eko to w naszych czasach najbardziej odpowiedzialny wybór – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Dlatego w AMS szukamy rozwiązań umożliwiających poprawę jakości życia w miastach w duchu zrównoważonego rozwoju. Strzałem w dziesiątkę okazał się nasz projekt EKO wiat – zielonych przystanków pokrytych dachem rozchodnikowym i przyjaznych dla ptaków, który umożliwia magazynowanie wody deszczowej, obniżenie w upalne dni temperatury powietrza wokół przystanku, zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty oraz – co niezwykle ważne – pochłanianie CO2. Mamy już takie przystanki w pięciu miastach i cieszymy się bardzo, że możemy o nich i o pozostałych naszych eko inicjatywach opowiedzieć podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit 2021 – dodaje Grażyna Gołębiowska.
Szczegółowe informacje nt. przystąpienia do „Zielony śladu” są dostępne na stronie projektu.
Carbon Footprint Foundation
Krakowska fundacja, zajmująca się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa. Swoją misję realizuje poprzez projekty edukacyjne oraz szczyt klimatyczny Carbon Footprint Summit. Członkowie dzielą się merytorycznymi treściami, współpracują z organizacjami pozarządowymi i ekspertami z różnych dziedzin. Wychodząc z założenia, że biznes jest szczególnie ważnym sektorem, który może wprowadzić realne zmiany w społeczeństwie, fundacja wspiera przedsiębiorstwa w zielonej transformacji.
Źródło: Fundacja Carbon Footprint