Zespół ds. poddziałania 5.4. pracuje nad projektem planu działania na rok 2012
12 lipca odbyło się kolejne posiedzenie zespołu roboczego ds. poddziałania 5.4. Rozwój potencjału III sektora (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie). Uczestnicy spotkania omawiali propozycje projektów systemowych oraz konkursowych, które będę realizowane od przyszłego roku.
Wstępnie zdecydowano, że w projekcie PD zostaną zapisane następujące propozycje projektów systemowych:
- opracowanie kompleksowych i trwałych mechanizmów wspierania organizacji pozarządowych w Polsce,
- wzmocnienie mechanizmów wsparcia organizacji pozarządowych jako realizatorów zadań publicznych (pod względem finansowym),
oraz konkursów dla organizacji:
- tworzenie i wspieranie porozumień (sieci) organizacji pozarządowych o charakterze terytorialnym oraz branżowym,
- upowszechnianie standardów współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi.
Kolejna dyskusja nad projektem PD dla poddziałania 5.4. w dniu 19 lipca.
Ustalenia zespołu zostaną przekazane Grupie roboczej ds. dobrego rządzenia, zaś ta całość Planu działania dla Priorytetu V przekaże pod obrady Komitetu Monitorującego PO Kapitał Ludzki.
W posiedzeniu ze strony organizacji uczestniczyli Tomasz Schimanek (Współprzewodniczący Zespołu), Ewa Kolankiewicz (Federacja Organizacji Pozarządowych Centrum Szpitalna), Łukasz Domagała (Regionalne Centrum Inicjatyw Pozarządowych, Sieć SPLOT/Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Marcin Dadel (Rada Działalności Pożytku Publicznego) i Agata Wiśniewska-Górczewska (Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych).
Z ramienia administracji udział wzięli: Krzysztof Więckiewicz (Współprzewodniczący Zespołu, Dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego w MPiPS), Marta Chydrasińska (DPP MPiPS), Marlena Kończyk, Alicja Wróblewska i Daniel Kosiński (Departament Wdrażania EFS MPiPS) oraz Adam Janowski (Departament Zarządzania EFS MRR – w miejsce dotychczas reprezentującego Instytucję Zarządzającą Marcina Komosy).
Źródło: Inf. własna OFOP