Zdrowie psychiczne to też zdrowie. „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” – akcja łącząca twórców internetowych w Światowym Dniu Zdrowia
7 kwietnia, w Światowym Dniu Zdrowia, przypominamy, że „Zdrowie psychiczne to też zdrowie”. Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” wspólnie z agencją DDOB, specjalizującą się w influencer marketingu, zaprosili twórców internetowych do udziału w akcji „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” promującej ideę Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego.
Prawie milion młodych ludzi w Polsce może doświadczać kryzysu psychicznego. Projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” daje im przestrzeń do wyrażania swoich emocji, edukuje i dostarcza narzędzi niezbędnych do radzenia z trudnościami. Tylko w tym roku bezpłatne działania Fundacji UNAWEZA obejmują swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w 4 tysiącach szkół w całym kraju.
W tym roku projekt MŁODE GŁOWY skupia się na Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego.
– Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Ty też możesz pomóc – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA.
W poniedziałek, 7 kwietnia w Światowy Dzień Zdrowia, twórcy internetowi publikują grafikę na swoich profilach na Instagramie, informującą o 3 krokach (Popatrz, Posłuchaj, Połącz), odsyłając do strony internetowej www.helppp.pl, gdzie znajdują się treści wyjaśniające zasady udzielania Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To nie koniec wspólnych działań. Chętni twórcy internetowi otrzymają zaproszenia na warsztaty z Joanną Flis, psycholożką i ekspertką projektu MŁODE GŁOWY dotyczące bezpiecznej komunikacji na temat zdrowia psychicznego. Będą mieli też okazję zadać pytania i rozwiać swoje wątpliwości, m.in. te dotyczące kontaktu z obserwatorami.
– Uważam, że największym przywilejem w życiu jest mieć wpływ. Słowo „influencer/influencerka” w dokładnym rozumieniu dokładnie to oznacza. Dla mnie wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Za to, co mówimy, ale także za osoby, które nas obserwują. – dodaje Martyna Wojciechowska. – Wpływ, jaki na młodych odbiorców mają popularni twórcy internetowi, jest nie do przecenienia. Dlatego chcemy dać im konkretne narzędzia, które ułatwią prowadzenie odpowiedzialnej działalności w sieci, szczególnie w tak wrażliwym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne.
Nieprzypadkowo współtwórcą kampanii jest agencja DDOB, która od ponad dekady buduje z twórcami internetowymi nie tylko kampanie, ale przede wszystkim relacje oparte na zaufaniu, uważności i wspólnych wartościach.
– Agencje, podobnie jak influencerzy, współtworzą dzisiejszy świat social mediów. Od początku naszej działalności w DDOB czujemy odpowiedzialność za to, co razem
z twórcami wnosimy do sieci. Każda współpraca z marką to dla nas nie tylko realizacja celów marketingowych, ale też świadome i odpowiedzialne podejście do tworzenia treści, których odbiorcą jest każdy z nas. Dziś użytkownicy oczekują autentyczności – treści, które są prawdziwe, angażujące i rezonują z ich codziennością. Skoro mamy wpływ, chcemy, żeby był on mądry i wspierający. Dlatego od wielu lat naszą misją i intencją jest budowanie razem
z twórcami świata online, który inspiruje, edukuje i rozwija wrażliwość – Marta Ślendak, Managing Director w agencji DDOB.
Martyna Wojciechowska dodaje, że celem akcji jest chęć rozpoczęcia rozmowy na temat zdrowia psychicznego z twórcami internetowymi. – Wierzymy, że oni też potrzebują wsparcia. Już widzimy, jak duże jest zainteresowanie tematem, dlatego planujemy też kolejne edycje warsztatów, otwarte dla wszystkich chętnych. Czas o zdrowiu psychicznym zacząć mówić otwarcie i odpowiedzialnie. Cieszę się, że zainteresowanie naszą akcją wyraziło już kilkuset twórców internetowych – dodaje.
Dla wielu młodych ludzi social media to nie tylko przestrzeń do wyrażenia siebie, ale też miejsce pełne presji, ocen i samotności. Jako pierwsza agencja w Polsce, która zbudowała także własną społeczność odbiorców online, jeszcze lepiej rozumiemy te wyzwania – i tym bardziej cieszy nas, że tylu twórców włączyło się w ten projekt pro bono i z przekonaniem do jego idei – Amadeusz Marciniak, Head of Media w DDOB.
Więcej informacji o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego na stronie: www.helppp.pl.
O FUNDACJI UNAWEZA
Fundacja UNAWEZA została założona przez Martynę Wojciechowską w 2019 roku. Daje skrzydła podopiecznym poprzez wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i prawnych. Zapewnia dostęp do edukacji, opieki medycznej oraz spełnia marzenia. Pomaga w Polsce i na krańcach świata. Teraz skupia swoje działania również na młodych ludziach w ramach projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Słowo UNAWEZA pochodzi z suahili i po angielsku oznacza YOU CAN. MOŻESZ. Każdy z nas może. A razem możemy więcej.
Więcej na stronie www.unaweza.org oraz na mediach społecznościowych: Instagram, Facebook, LinkedIn.
MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym
Zainicjowany przez Fundację UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej edukacyjny projekt MŁODE GŁOWY ma na celu normalizowanie sięgania po pomoc, rozwijanie u młodych ludzi poczucia sprawczości i wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości. Swoje działania kieruje zarówno dzieci, młodzieży, jak i rodziców oraz nauczycieli. Obecnie celem działań jest uświadamianie, czym jest Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego i dlaczego może ona uratować czyjeś życie.
Więcej informacji na stronie www.mlodeglowy.pl oraz na mediach społecznościowych projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”: Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok oraz YouTube.
O DDOB
DDOB to jedna z największych agencji influencer marketingu w Polsce. Od 2013 roku łączy marki z twórcami internetowymi w oparciu o dane, strategiczne podejście i autentyczne relacje. Jako pierwsza agencja w kraju zbudowała własną społeczność twórców w social mediach – dziś łącznie to ponad 1,6 mln obserwujących. Ma na koncie ponad 6000 kampanii zrealizowanych dla marek z branż takich jak FMCG, beauty, fashion, motoryzacja, technologie, ubezpieczenia czy retail.
DDOB wierzy, że agencje – podobnie jak twórcy – współtworzą dzisiejszy internet, a za zasięgami stoi realna odpowiedzialność. Dlatego z pełną świadomością dba nie tylko o skuteczność kampanii, ale też o to, jaki wpływ publikowane treści mają na sposób, w jaki miliony odbiorców postrzegają świat, relacje i codzienność w sieci.
Więcej na ddob.pl i w social mediach: Instagram, Facebook, LinkedIn, Tik Tok oraz You Tube.
Źródło: Fundacja Unaweza