Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Fundacja FaniMani, specjalizująca się w tworzeniu narzędzi internetowych wspierających organizacje pozarządowe w zbieraniu funduszy na cele statutowe, uruchamia nową usługę – zbiórki online. Jest to już trzecia funkcjonalność, obok możliwości wsparcia danej inicjatywy przy okazji e-zakupów w internecie oraz serwisu płatności FaniPay. Wszystkie usługi dostępne są pod jednym adresem – FaniMani.pl, fundraisingowej platformie dla trzeciego sektora.
Dzięki Fundacji FaniMani polskie organizacje pozarządowe mogą szybciej się rozwijać, prężniej działać i przede wszystkim w łatwy sposób pozyskiwać dodatkowe fundusze na swoje cele statutowe. To właśnie pozyskiwanie środków jest główną barierą w dalszym rozwoju działalności charytatywnych. Dlatego FaniMani stworzyło swoistą platformę fundraisingową zawierającą szereg darmowych narzędzi dedykowanych pozyskiwaniu środków przez podmioty działające w trzecim sektorze.
Do usług, jakie oferuje FaniMani swoim partnerom, zostaje właśnie wprowadzane narzędzie zbiórek. Pozwoli ono organizacjom w prosty sposób gromadzić pieniądze na ściśle określony cel i będzie doskonałym uzupełnieniem już istniejących rozwiązań. Do tej pory inicjatywy zarejestrowane w serwisie FaniMani.pl mogły liczyć na wsparcie osób, które robiąc zakupy w internecie mogły przy okazji wesprzeć wybrany przez siebie cel. Drugą z usług był FaniPay, jedyny w Polsce serwis bezpiecznych płatności online dedykowany wyłącznie NGO.
Najnowszym narzędziem jest mechanizm zbiórek, dzięki któremu każda organizacja zarejestrowana na FaniMani.pl może zbierać środki na określony cel.
– Podstawową zaletą i wyróżnikiem nowej usługi jest to, że darczyńca wchodząc na stronę danej zbiórki widzi tylko tę jedną i nie jest zachęcany do zapoznania się z innymi zbiórkami czy też profilami innych organizacji. Nie stawiamy darczyńcy przed trudnym i emocjonalnie „nieuczciwym” wyborem – czy wesprzeć spływ kajakowy harcerzy czy wpłacić na operację umierającego dziecka. Skoro organizacja pozarządowa podjęła wysiłek, aby wypromować zbiórkę i zaprosić darczyńców na stronę zbiórki, to nie może być tak, że darczyńca będzie „emocjonalnie atakowany” przez inne zbiórki – mówi Norbert Wierbiłowicz, prezes Fundacji FaniMani.
Pozostałe zalety usługi to: możliwość wyraźnego sprecyzowania celu, określenie długości trwania akcji, możliwość dostosowania progów wpłat oraz formy podziękowania dla darczyńcy opcja promocji zbiórki przez wstawianie zdjęć czy filmów z serwisu YouTube, przejrzysty layout podstrony zbiórki, na którym można zamieścić rozbudowany opis organizacji i powadzonych przez nią działań czy szczegółowe informacje o idei danej zbiórki.
Na stronie zbiórki można również śledzić na bieżąco postęp w gromadzeniu pieniędzy na dany cel. Podobnie jak na najpopularniejszym serwisie crowdfundingowym Kickstarter, podana jest założona kwota, potrzebna do realizacji celu, aktualny poziom wsparcia, wyrażony procentowo i kwotowo oraz liczba osób, które do tej pory wsparły zbiórkę. Wpłat na daną zbiórkę mogą dokonywać także osoby nie będące zarejestrowane w serwisie.
Każdy odwiedzający stronę może pomóc również przez udostępnianie jednym kliknięciem informacji o zbiórce na swoim kanale social mediowym. Specjalnie przygotowany widget promujący akcję pokaże aktualne statystyki udostępnianej zbiórki i termin jej zakończenia. Pozwoli również na przekierowanie zainteresowanych bezpośrednio na stronę zbiórki.
Najbardziej znanym i najdłużej funkcjonującym elementem działalności Fundacji było stworzenie serwisu FaniMani.pl, który jest łącznikiem między organizacjami społecznymi, darczyńcami oraz przedsiębiorcami. To jedyny tego typu serwis w Polsce. Dzięki niemu organizacje społeczne mogą stale pozyskiwać dodatkowe fundusze na swoje działania. Każdy, kto robi zakupy przez internet, może korzystając z portalu wesprzeć wybrany przez siebie cel społeczny, nie wydając ani złotówki więcej ponad to, co i tak zapłaciłby za wybraną przez siebie rzecz. Wystarczy, że zarejestruje się w serwisie FaniMani.pl, wybierze sklep (lista wszystkich sklepów), w którym zamierza dokonać zakupu, wskaże cel (lista wszystkich organizacji), który chce wesprzeć i dokona zakupu. Od każdej takiej transakcji wybrana inicjatywa społeczna otrzymuje darowiznę w wysokości kilku procent wartości dokonanych zakupów. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest 2848 organizacji, które można wspierać podczas zakupów u ponad 800 partnerów.
Wszystkie wygenerowane przy okazji zakupów datki użytkownik może monitorować i sprawdzać ich aktualny status w zakładce „historia wsparcia”, widocznej po zalogowaniu się na konto. W celu usprawnienia i przypomnienia o możliwości wsparcia wybranej organizacji społecznej podczas robienia zakupów online, FaniMani.pl wprowadził spersonalizowane rozszerzenie do najpopularniejszych przeglądarek internetowych. Każdy użytkownik, który pobrał „przypominajkę” otrzymuje powiadomienie o możliwości zrobienia „Dobrych zakupów” u jednego z partnerów FaniMani.pl już na etapie wpisywania w wyszukiwarce Google nazwy przedmiotu/usługi, które chce nabyć.
Na dzień dzisiejszy wartość darowizn zebranych za pomocą tego narzędzia zbliża się do 300 000 złotych, które w całości przekazywane są na rzecz wsparcia wybranych przez użytkowników organizacji.
Kolejnym rozwiązaniem dostarczonym przez FaniMani jest FaniPay. To unikatowa usługa bezpiecznych płatności online ukierunkowana na potrzeby polskich organizacji społecznych. Dzięki niej fundacje
i stowarzyszenia mogą bardziej efektywnie szukać wsparcia dla działalności przez własne strony internetowe. Nieskomplikowana forma i bardzo uproszczone procedury rejestracji sprawiają, że FaniPay jest łatwo dostępny i przyjazny użytkownikom. Ma on również bardzo niską prowizję, która wynosi tylko 1,49%. Do dyspozycji organizacje dostają również specjalny widget, który przypomina osobom odwiedzającym stronę danego NGO o możliwości dokonania darowizny oraz w bardzo prosty sposób umożliwia jej realizację. Gotowy moduł płatności można uruchomić na stronie internetowej organizacji dosłownie w ciągu kilku minut.
i stowarzyszenia mogą bardziej efektywnie szukać wsparcia dla działalności przez własne strony internetowe. Nieskomplikowana forma i bardzo uproszczone procedury rejestracji sprawiają, że FaniPay jest łatwo dostępny i przyjazny użytkownikom. Ma on również bardzo niską prowizję, która wynosi tylko 1,49%. Do dyspozycji organizacje dostają również specjalny widget, który przypomina osobom odwiedzającym stronę danego NGO o możliwości dokonania darowizny oraz w bardzo prosty sposób umożliwia jej realizację. Gotowy moduł płatności można uruchomić na stronie internetowej organizacji dosłownie w ciągu kilku minut.
Więcej informacji o platformie FaniMani.pl oraz poszczególnych usługach przez nią udostępnianych w linkach poniżej.
Zobacz, jak działa FaniMani.pl: https://www.youtube.com/watch?v=7LTnYLIkXcE
Więcej informacji o FaniMani.pl: www.fanimani.pl
FaniMani.pl na Facebooku: www.facebook.com/faniManifaniMani
Płatności online dla NGO – FaniPay: http://fanipay.pl/
Źródło: materiały prasowe
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.