Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Zbierali najskuteczniej i z pomysłem. Rozstrzygnięto konkurs na najlepszą kampanię 1%
Małgorzata Borowska, ngo.pl
Jedna wydana złotówka przekładała się na na 160 zł, które udało się zebrać. To efekty najbardziej efektywnej kampanii jednego procenta spośród nagrodzonych w konkursie "Sukces z podatku".
Za najlepszą kampanię ogólnopolską uznano akcję „Zróbmy to
wspólnie” Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy –
Centrum. Nagrodzono ją za efektywne docieranie do
darczyńców. Z każdej wydanej złotówki udało się im uzyskać 52
zł.
Wyróżniono ogólnopolską kampanię Fundacji Azylu pod Psim
Aniołem – schroniska dla skrzywdzonych i porzuconych
zwierząt. Najwyższa w konkursie efektywność. Każda złotówka
przekładała się tutaj na 160 zł. Fundacja doskonale wykorzystała
kanały komunikacyjne – podkreślało jury – szczególnie internetu.
Darczyńcy mogli przekonać się, na co zostaną wykorzystane ich
pieniądze.
Kampanie lokalne
Nagrodę otrzymała Fundacja Pomocy Ludziom Dotkniętym
Problemem Zaginięcia „Itaka” za bardzo dobrą strategię
komunikacji. Szczególnie za wykorzystanie systemu komunikacji
wewnętrznej w firmach. Hasło kampanii: „Pomóż szukać zaginionych”
niesie w sobie pozytywny przekaz – uznało jury.
Wyróżnienia
Towarzystwo Śpiewacze Lutnia w Strumieniu, które prowadzi chór mieszany, zorganizowało kampanię bez ponoszenia dużych kosztów. To kampania, która miała najmniejszy koszt dotarcia. Towarzystwo pokazało też mieszkańcom niewielkiej gminy, w której wszyscy organizację znają, jak ją wspierać bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Towarzystwo Śpiewacze Lutnia w Strumieniu, które prowadzi chór mieszany, zorganizowało kampanię bez ponoszenia dużych kosztów. To kampania, która miała najmniejszy koszt dotarcia. Towarzystwo pokazało też mieszkańcom niewielkiej gminy, w której wszyscy organizację znają, jak ją wspierać bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Sokólski Fundusz Informacyjny za kampanię
„Lokalna kampania informacyjna”. Pieniądze zostaną przeznaczone na
stypendia dla zdolnej i niezamożnej młodzieży. Kampania dobrze
wykorzystywała relacje we wspólnocie, w której fundusz działa.
Fundacja Wiatrak z Bydgoszczy została
nagrodzona za kampanię „1% a kręci” za używanie nowoczesnych form
przekazu. Kampania była najbliższa przekazowi reklamowemu: ulotki w
opakowaniach z chlebem i reklama na przystankach autobusowych,
kontakty z mediami.
Komentarz Piotra Czarnowskiego, przewodniczącego jury i szefa firmy First PR:
– Bardzo dobrze, że organizacje wykorzystują w swoich
kampaniach komunikację osobistą: człowiek jest najbardziej dla
darczyńców wiarygodnym „kanałem komunikacji”. W kampaniach 1% wcale
bowiem nie chodzi kosztowne i nowoczesne kampanie zbliżone do
reklamy , bo pamięć przekazu reklamowego jest bardzo krótka.
Czego unikać?
Na pewno urzędniczego tonu, ogłoszeń zaczynających się od „na mocy ustawy... informujemy, że mają państwo możliwość...”. Jest dla odbiorców niezrozumiały.
Lepiej też unikać komunikatów w stylu „nie oddawaj urzędnikom”. Chcemy przecież namówić ludzi do działania w naszej sprawie, a nie do gry z fiskusem.
Na pewno urzędniczego tonu, ogłoszeń zaczynających się od „na mocy ustawy... informujemy, że mają państwo możliwość...”. Jest dla odbiorców niezrozumiały.
Lepiej też unikać komunikatów w stylu „nie oddawaj urzędnikom”. Chcemy przecież namówić ludzi do działania w naszej sprawie, a nie do gry z fiskusem.
Co warto robić?
Mówić jak najbardziej konkretnie, na co przeznaczymy pieniądze naszych darczyńców – ludzie lubią i chcą to wiedzieć. Dobrze też, jeśli wskażemy konkretnie, jak mogą pomóc, w jaki sposób przekazać nam pieniądze.
Mówić jak najbardziej konkretnie, na co przeznaczymy pieniądze naszych darczyńców – ludzie lubią i chcą to wiedzieć. Dobrze też, jeśli wskażemy konkretnie, jak mogą pomóc, w jaki sposób przekazać nam pieniądze.
Konkurs "Sukces z podatku zorganizowała Akademia Rozwoju
Filantropii w Polsce . Na konkurs wpłynęło 14
zgłoszeń.
Źródło: inf. własna
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.